Portré
Sáfár Mónika
Életrajz
1991-ben végzett a budapesti Színház- és Filmművészeti Főiskola prózai tagozatán. Még főiskolai hallgatóként eljátszotta Tolcsvay–Müller: Mária evangéliuma című rockoperájának címszerepét, majd a kaposvári Csiky Gergely Színházhoz szegődött.
1993-ban a Budapesti Operettszínházhoz szerződött, ahol jelenleg vendégként játszik. Énekelte itt a címszerepet az Elisabeth című musicalben, volt Ellen a Miss Saigonban, a legnépszerűbb operettek primadonna szerepét pedig eljátszotta itthon és külföldön. Legutóbb volt Marica, Glavari Hanna A víg özvegyben és a Mária főhadnagy Farkasházi Antóniája, korábban szerepelt a Cirkuszhercegnőben, a My Fair Ladyben és a Csókolj meg, Katám című darabokban is.
1996-ban a Magyar Állami Operaház meghívására elénekelte Strauss: A denevér című művében Rosalinda szerepét. Ugyanebben az évben Pál Tamás hívására a Szegedi Nemzeti Színház operatársulatához szerződik, ahol az operairodalom gyöngyszemeit énekelhette – a többi között Tosca, Boito: Mefistofele (Margit), Verdi: Nabucco (Abigél). 2006-ban debütált Puccini: Turandot című operájának címszerepével a Magyar Állami Operaházban.
Számtalan külföldi turné részese, már több éve visszatérő vendége Japán színház- és koncerttermeinek. A Madách Színházban énekli Carlotta szerepét az Operaház Fantomjában és a Pletyka című prózai vígjátékban megkapta az egyik főszerepet is.

Képsorozatok
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter