Portré
Alain Timar
Életrajz
Egyetemi tanulmányait követően Alain Timar számos színházi intézménynek volt munkatársa, majd Avignonba költözött, ahol megalapította a Theatre des Halles-t, aminek 1983 óta vezetője, és ahol rendezőként, díszlettervezőként és vizuális művészként dolgozik.
Több mint negyvennyolc darabot állított színpadra Franciországban és külföldön, nevéhez számos kiállítás és installáció fűződik.
Művészi munkája folyamatos nyitottságot mutat más kultúrák felé, előadásaiban kortárs szerzők és klasszikusok feledésbe merült műveit dolgozza fel. Timar úgy határozza meg önmagát, mint „olyan kozmopolita, aki szereti átszakítani a gátakat, szereti átlépni a hamis vagy valódi határvonalakat.” Azon kevés francia rendezők közé tartozik, akik külföldön is sikerrel rendeznek, keresztüllépve a nyelvi korlátokat, és erőteljes, innovatív előadásokat hoznak létre.
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva