Portré
Kerényi Imre
játéktér
rendező
segédrendező
átdolgozó
alkotótárs
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., színházrendező, 1961-66.
Életút: 1966-78 a Madách Színház rendezője, 1978-80 a szolnoki Szigligeti Színház ig.-főrendezője, 1980-83 a Népszínház, 1983-89 a Nemzeti Színház rendezője, 1989- a Madách Színház ig.-műv. vez. 1968- a Színház- és Filmműv. Főisk.-n tanít, 1988- egy. tanár. 1994-97 a Magy. Színházműv. Szöv., 1997- a Magy. Színházi Társ. vezetőségi tagja. 1990 az MDF országgy. képv.jelöltje. Jászai Mari-díj (1977), érdemes művész (1981), Magyar Művészetért Díj (1988), kiváló művész (1989, nem fogadta el).
Főbb rendezései: Csíksomlyói passió (1981), János király (1984), István, a király (1985), Lear király (1991), Bánk bán (1993), Amadeus (1993), Stuart Mária (1994), Hegedűs a háztetőn (1996), Baby Jane (1997), Székely fonó (1998), Az ember tragédiája (1999).
Életút: 1966-78 a Madách Színház rendezője, 1978-80 a szolnoki Szigligeti Színház ig.-főrendezője, 1980-83 a Népszínház, 1983-89 a Nemzeti Színház rendezője, 1989- a Madách Színház ig.-műv. vez. 1968- a Színház- és Filmműv. Főisk.-n tanít, 1988- egy. tanár. 1994-97 a Magy. Színházműv. Szöv., 1997- a Magy. Színházi Társ. vezetőségi tagja. 1990 az MDF országgy. képv.jelöltje. Jászai Mari-díj (1977), érdemes művész (1981), Magyar Művészetért Díj (1988), kiváló művész (1989, nem fogadta el).
Főbb rendezései: Csíksomlyói passió (1981), János király (1984), István, a király (1985), Lear király (1991), Bánk bán (1993), Amadeus (1993), Stuart Mária (1994), Hegedűs a háztetőn (1996), Baby Jane (1997), Székely fonó (1998), Az ember tragédiája (1999).

Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter