Portré
Balikó Tamás
színész
játéktér
rendező
művészeti tanácsadó
díszlettervező
jelmeztervező
Életrajz
Tanulmányok: Színház- és Filmműv. Főisk., 1978-81, rendező, 1987-90.
Életút: 1980- a Vígszínház, a Játékszín, a szegedi és a pécsi Nemzeti Színház, a Madách Színház tagja, 1991-92 a Labdatér Teátrum műv. vez., 1993- a pécsi Nemzeti Színház ig. A Magy. Műv.-ért Alapítvány díja (1990).
Főbb szerepei: Asztrov (Csehov: Ványa bácsi), Robert Hand (Joyce: Számkivetettek), Viktor 9 éves (Vitrac: Viktor avagy a gyerekuralom), Kittel (Sobol: Gettó), Baylen (Mamet: Floridai öröklakás eladó), Rabló (Akutagava-Müller: A vihar kapujában), Frank Arnold (Strauss: Az idő és a szoba), Moliére: Don Juan, von Berg (Miller: Közjáték Vichyben), 8. sz. esküdt (Rose: Tizenkét dühös ember), Orvos (Csáth-Kiss: Animus és anima), Tizedes (Dobozy-Horvai: A tizedes meg a többiek), Shakespeare: Othello.
Főbb rendezései: Nádas: Takarítás, O'Neill: Utazás az éjszakába, Christie: A vád tanúja, Mamet: Floridai öröklakás eladó,. Williams: Az ifjúság édes madara, Walker: A büntető kéz, Joyce: Számkivetettek, Szép E.: Vőlegény, Steinbeck: Egerek és emberek, Hampton: Teljes napfogyatkozás, Kesey: Száll a kakukk fészkére, Anouilh: Becket, avagy az Isten becsülete, Simon: Furcsa pár, Rossini: A sevillai borbély, Puccini: Tosca, Angelika nővér, Mascagni: Parasztbecsület, Miller: Az ügynök halála,
tv-ben: Popfesztivál.
Életút: 1980- a Vígszínház, a Játékszín, a szegedi és a pécsi Nemzeti Színház, a Madách Színház tagja, 1991-92 a Labdatér Teátrum műv. vez., 1993- a pécsi Nemzeti Színház ig. A Magy. Műv.-ért Alapítvány díja (1990).
Főbb szerepei: Asztrov (Csehov: Ványa bácsi), Robert Hand (Joyce: Számkivetettek), Viktor 9 éves (Vitrac: Viktor avagy a gyerekuralom), Kittel (Sobol: Gettó), Baylen (Mamet: Floridai öröklakás eladó), Rabló (Akutagava-Müller: A vihar kapujában), Frank Arnold (Strauss: Az idő és a szoba), Moliére: Don Juan, von Berg (Miller: Közjáték Vichyben), 8. sz. esküdt (Rose: Tizenkét dühös ember), Orvos (Csáth-Kiss: Animus és anima), Tizedes (Dobozy-Horvai: A tizedes meg a többiek), Shakespeare: Othello.
Főbb rendezései: Nádas: Takarítás, O'Neill: Utazás az éjszakába, Christie: A vád tanúja, Mamet: Floridai öröklakás eladó,. Williams: Az ifjúság édes madara, Walker: A büntető kéz, Joyce: Számkivetettek, Szép E.: Vőlegény, Steinbeck: Egerek és emberek, Hampton: Teljes napfogyatkozás, Kesey: Száll a kakukk fészkére, Anouilh: Becket, avagy az Isten becsülete, Simon: Furcsa pár, Rossini: A sevillai borbély, Puccini: Tosca, Angelika nővér, Mascagni: Parasztbecsület, Miller: Az ügynök halála,
tv-ben: Popfesztivál.

Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter