Portré
Németh Márton
Életrajz
Az első zenei élmények általános iskolás koromban értek, amikor testvérem hatására harsonán kezdtem el játszani, mellette pedig az iskola énekkarában énekeltem.
Gimnáziumi éveim alatt nyilvánvalóvá vált, hogy az éneklésben jobban ki tudok teljesedni, emiatt magánének tanulmányaimat a szombathelyi Művészeti Szakközépiskolában folytattam. Operaének-művész és magánének-művésztanár diplomámat a Pécsi Tudományegyetemen szereztem meg. Egyetemi éveim alatt még inkább megerősödött bennem a közös éneklés iránti rajongásom. Szólista szerepeim mellett a kóruséneklésben találtam meg azt a szívből jövő muzsikálást, ami élvezetet és biztonságot nyújt a számomra.
Hiszek a zene személyiségfejlesztő, közösségformáló erejében, mert úgy érzem ezáltal közelebb kerülhetek az emberekhez, és jobban megismerhetem önmagam képességeit, határait. Igyekszem a zenéhez mindig kellő alázattal és szorgalommal fordulni. Az éneklésnek köszönhetem, hogy megismertem feleségemet, akivel jelenleg együtt erősítjük a színház társulatát.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György