Portré
Nagy Lázár Kincső
Életrajz
Születési adatok: 1976, Székelyudvarhely
Tanulmányok:
1994 érettségi, Mikes Kelemen Líceum, Sepsiszentgyörgy
1998 Babes-Bolyai Tudományegyetem, Bölcsészkar, Színházi Tanszék, dramaturgia szak
1998-1999 magiszteri hallgató, Babes-Bolyai Tudományegyetem, Bölcsészkar
Beszélt nyelvek: magyar, román, angol, német
Elérhetőség: nlazarkincso@yahoo.com
Pályakép:
1998-tól Tamási Áron Színház irodalmi titkár
2003-tól a Színház Bábtagozatának irodalmi titkára és dramaturgja.
2003–2005 között művészeti tanácsadó a Háromszék Táncegyüttesnél.
2012-ig a Tamási Áron Színház Bábtagozatának irodalmi titkára
2012-től a Tamási Áron Színház pályázati felelőse
Bábszínházi-színházi munkái:
1999/00 dramaturg – W. Shakespeare: Szeget szeggel (r. Bocsárdi László)
1998/99 dramaturg – Tarbay Ede: Foltos, a torkos zsiráf (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2000/01 átirat, dramaturg – Kemény Henrik: Vitéz László csodaládája (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2002/03 dramaturg – Nagy Lázár Kincső: A kiskakas gyémánt félkrajcárja (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2003/04 átirat, dramaturg – Gernet és Gurevics alapján: Libácska (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2004/05 átirat, dramaturg – Betlehem – angyaljáték (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2006/07 dramaturg – Tamási Áron: Szegény ördög (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
2011/12 dramaturg – Janikovszy Éva: Kire ütött ez a gyerek? (r. Nagy Kopeczky Kálmán)
Publikáció:
Bábszínház: kezdet és vég? in. Székelyföld 2004 November

-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Köszönöm, drága jó istenem, hogy ez ma sikerült.”
Blaskó Péter gondolatai az átváltozásról, a függöny mögötti titokról – a színházi alkotás képessége egy olyan fajta tálentum, amit az ember a jóistentől kapott és vele született. És azzal úgy kell sáfárkodnia, hogy kiteljesedjen benne és ez a kiteljesedés a mindenkori nézőknek örömet okozzon. Kozma András -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter