Portré
Galambos Péter
dramaturg
látvány
író
díszlettervező
szövegkönyv
rendező
szerző
szinpadra alkalmazta
Életrajz
Tanulmányait 1977-81 között a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában folytatta, alkalmazott grafika szakon, majd felvették a Színház- és Filmművészeti Főiskolára, színházrendező szakra.
Mind rendezőként, mind pedig díszlettervezőként jelentős előadásokat hozott létre, így például 1995-ben Szerb Antal Utas és holdvilág című művét állította színre a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházban, 1996-ban Ibsen: Peer Gynt-jét a Kecskeméti Katona József Színházban, egy évvel később Csehov: Ványa bácsiját, majd pedig Karinthy: Frici című drámáját, ugyanott. 2000-ben Örkény: Magyar Panteonját rendezte a Madách Stúdióban, egy évvel később Füst Milán: A feleségem története című regényének adaptációját a Tatabányai Jászai Mari Színházban, majd pedig Molnár Üvegcipőjét, a következő évben, ugyanott. De repertoárján szerepel még Cassavettes: Férjek című műve (Egri Gárdonyi Géza Színház), valamint Szép Ernő Ádámcsutkája (Új Színház), az elmúlt év nagysikerű előadásai közé tartozott Böll: Katharina Blum elvesztett tisztessége Egerben, illetve a veszprémi közönség tapsolhatott Németh Ákos: Müller táncosai című drámájának sikeres színre viteléhez.
Mind rendezőként, mind pedig díszlettervezőként jelentős előadásokat hozott létre, így például 1995-ben Szerb Antal Utas és holdvilág című művét állította színre a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházban, 1996-ban Ibsen: Peer Gynt-jét a Kecskeméti Katona József Színházban, egy évvel később Csehov: Ványa bácsiját, majd pedig Karinthy: Frici című drámáját, ugyanott. 2000-ben Örkény: Magyar Panteonját rendezte a Madách Stúdióban, egy évvel később Füst Milán: A feleségem története című regényének adaptációját a Tatabányai Jászai Mari Színházban, majd pedig Molnár Üvegcipőjét, a következő évben, ugyanott. De repertoárján szerepel még Cassavettes: Férjek című műve (Egri Gárdonyi Géza Színház), valamint Szép Ernő Ádámcsutkája (Új Színház), az elmúlt év nagysikerű előadásai közé tartozott Böll: Katharina Blum elvesztett tisztessége Egerben, illetve a veszprémi közönség tapsolhatott Németh Ákos: Müller táncosai című drámájának sikeres színre viteléhez.
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva