Portré
Vizin Viktória
Életrajz
Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Szegedi Konzervatóriumában kezdte tanulmányait. 1996-ban megnyerte a Nicolae Bretan Nemzetközi Énekversenyt Kolozsvárott, később az énekművészet legmagasabb fokozatát, a vokális zenetudományi doktori címet kapta meg. 1997-ben a budapesti Falstaff Versenyen a „Legjobb magyar versenyző” díját nyerte el. Azóta számos énekverseny díjazottjaként világkarriert épített, mezzoszoprán főszerepek sorát énekelte a legjelentősebb nemzetközi házakban. A Bécsi Staatsoper, a londoni Covent Garden, a chicagói és a Los Angeles-i Opera, a Carnegie Hall , valamint a New York-i Metropolitan színpadai mellett Távol-Keleten játszotta többek között a Carmen címszerepét, Verdi Rigolettójának Maddalenáját és Delilát (Saint-Saens: Sámson és Delila). Carmen szerepe szinte egybeforrt Vizin Viktória személyével, a budapesti Operaház közönsége nagy alkalomnak, az énekesnő 100. Carmen-alakításának lehet tanúja 2012. október 7-én.

-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Művészek írták
Olasz szalmakalap
„Engem általában lenyűgöz egy színpadi szöveg..., Ez a legfontosabb: olyan anyagot találni, ami meghozza a kedvemet. Az Olasz szalmakalap színtiszta színház. Mindig nagy kedvet csinál a munkához – ezért rendeztem meg már korábban is – mert örömből fakad.” (Silviu Purcǎrete rendező) Szegő György -
Interjúk
A színházban emberi mondatokat mondanak, és azok hatnak ...
„Amikor nem érzem a színházban, hogy mit akar tőlem az előadás, hogy mi felé akar terelni, akkor én elhagyatott leszek és magányos.” – beszélgetés Csiszár Imrével Gyulay Eszter