Portré
Szikszai Rémusz
Életrajz
Szül: Nagykároly, 1969. február 27.
Beszélt nyelvek: magyar, román
1990 - 1994
Szentgyörgyi István Színművészeti Főiskola, Marosvásárhely
Bulgakov: Képmutatók cselszövése - Moiron
Moliére: Tartuffe - Tartuffe
1994 - 1997
Kolozsvári Állami Magyar Színház
Csehov: Ivanov - Lvov,
Foster: Tom Paine - Kikiáltó,
Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern - Alfréd
1997 - Bárka Színház
Kárpáti: Díszelőadás - Becsirovics,
Tasnádi: Titanic vízirevü - Vasile,
Szép Ernő: Lila ákác - Lali,
Mrozek: Mulatság - B legény,
Kárpáti: Világvevő - Misi,
Kárpáti: Tótferi - Tótferi,
P. Oswald: Versekkel kártyázó szép hölgyek - Yoshitsugu
Egressy Z: Kék, kék, kék - Indigo
H. Pinter: Hazatérés - Joey
Spiró György: Fogadó a Nagy Kátyúhoz -Szellemfi
L. Pirandello: Hat szereplő szerzőt keres - Fiú
A.P. Csehov: Három nővér – Andrej
Shakespeare: Rómeó és Júlia – Tybalt
Weöres: Theomachia - Okeanos
Gombrowicz: Operett - Professzor
Díjak: Uniter-díj (a legjobb végzős főiskolás produkcióért)
Képsorozatok
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Mindennek az Egyetemi Színpad az oka.”
Jordán Tamás egy rendkívül sűrű életpályát tudhat maga mögött az Egyetemi Színpadtól Szombathelyig. Volt rendező, színházigazgató, színházi fesztivál igazgató, tanár és mind a mai napig színész, nagyszerű közös produkciók részese és emlékezetes szólóestek előadója. 1961-től máig követjük, hogy hogyan próbálta mindig megteremteni a számára legfontosabb lényegét a színháznak: hogy az egy agóra legyen, egy találkozóhely, ahol az emberek kezet nyújtanak egymásnak. Farkas Éva