Portré
Hargitay Ákos
színész
koreográfus
Életrajz
Az L1 Független Táncművészek Társulásának egyik alapító tagja. A Magyar Táncművészeti Főiskola végzős hallgatója modern tánc koreográfus szakon. 1989 óta különböző kortárstánc koreográfusokkal és társulatokkal dolgozott Magyarországon és külföldön egyaránt (Gál Eszter, Sascha Waltz, David Zambrano, Willi Dorner, Mark Tompkins és mások). 1994-től 2000-ig Sascha Waltz meghívására közreműködött a Twenty to Eight és a Tears Break Fast című előadásokban.
1997-98-ban részt vett David Zambrano Ballroom Project-jében Amsterdamban, Brüsszelben és New York Cityben. 1996-ban Michaela Peinnel közösen megalapította a Company Two In One nevű társulatot. Darabjaikat nagy sikerrel játsszák Európa-szerte és az Egyesült Államok több városában is. Jelenleg a Bruckner Egyetemen (Linz, Ausztria) és a Győri Balettnél tanít kontakt technikát és partneringet.
1997-98-ban részt vett David Zambrano Ballroom Project-jében Amsterdamban, Brüsszelben és New York Cityben. 1996-ban Michaela Peinnel közösen megalapította a Company Two In One nevű társulatot. Darabjaikat nagy sikerrel játsszák Európa-szerte és az Egyesült Államok több városában is. Jelenleg a Bruckner Egyetemen (Linz, Ausztria) és a Győri Balettnél tanít kontakt technikát és partneringet.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter