Portré
Gheorghita Orsolya
Életrajz
Budapesten születtem 1989-ben. Gyermekkoromat Hódmezővásárhelyen töltöttem, ahol a Liszt Ferenc Ének- Zenei Általános Iskolában kezdtem meg zenei tanulmányaimat. Ezzel párhuzamosan a Péczely Attila Zeneiskolában tanultam hegedülni. Életemben a zene mindig is meghatározó szerepet töltött be, aminek eredményeképp később magánének tanulmányaimat szintén ebben az intézményben kezdtem meg Bátki Fazekas Zoltán művész úrnál. A zenei és előadóművészi alapok elsajátítása után úgy gondoltam, hogy szeretném tudásomat egy magasabb szintre emelni, így Andrejcsik István művész úr felkészítése nyomán 2008-ban felvételt nyertem a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karára Váradi Marianna művésznőhöz. Az itt töltött idő alatt több előadáson énekeltem a Pécsi Székesegyházban és egyéb nívós koncerthelyszíneken.
Az egyetem mellett lehetőségem nyílt a Pécsi Nemzeti Színházban tapasztalatot gyűjteni, mint például Verdi: Falstaff című operájában, ahol átültethettem elméleti tudásomat gyakorlati színtérre is.
2012-ben felvételt nyertem a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Operaének-művész mesterképzésére, ahol jelenleg a második évemet végzem, Pászthy Júlia művésznő növendékeként.
2013 januárjában az opera szakos félévi vizsgán Diana szerepét énekeltem Cavalli: La Calisto című operájában a Magyar Rádió Kamarazenekarának kíséretével.
2013 júniusában Solti Árpád: La Violetta című operájában énekeltem Thúz Janka, illetve Offenbach: Orfeusz az alvilágban című művében Diana szerepét.
Tanulmányaim alatt részt vettem többek közt: Marton Éva, Temesi Mária, Berislav Jerkovic, Csengery Adrienne mesterkurzusán, ahol értékes ismeretekkel bővíthettem tudásomat.

-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
„Lélek nélkül nincs is emberi arca semminek”
Interjú Hegedűs D. Gézával a gyermeki rácsodálkozásról és nagy fordulópontokról, a kitaposott ösvényekről és a színház örökkévalóságáról Kozma András -
Művészek írták
Olasz szalmakalap
„Engem általában lenyűgöz egy színpadi szöveg..., Ez a legfontosabb: olyan anyagot találni, ami meghozza a kedvemet. Az Olasz szalmakalap színtiszta színház. Mindig nagy kedvet csinál a munkához – ezért rendeztem meg már korábban is – mert örömből fakad.” (Silviu Purcǎrete rendező) Szegő György