Portré
Berger Gyula
színész
koreográfus
koncepció
rendező
Életrajz
„10 évnyi intenzív klasszikus balett, néptánc, jazz- és modern tánc tanulmányokat követően 1984-ben alakítottam meg első társulatomat, a Berger Táncegyüttest, amely sokáig az egyetlen félhivatásos modern táncegyüttes volt Magyarországon. 9 nehézségekben és sikerekben gazdag év után, új utakat és inspirációt keresve a hollandiai Arnhemben lévő Művészeti Főiskola Európai Táncművészet Fejlesztési Központ (EDDC) tagozatának hallgatója lettem, ahol 4 évig tanultam.
A diploma megszerzését követően 1997-ben visszatértem Magyarországra, azóta darabokat készítek, tanítok, és néhány kollégámmal létrehoztam az L1 Független Táncművészek Társulása elnevezésű alkotóközösséget, valamint a Berger Gyula és Barátai Táncszínházat.
Az utóbbi években állandó alkotó- és előadótársammá vált Ladjánszki Márta, akinek köszönhetően darabjaim vizuálisan is igényesebbek lettek. Ő egy nagyszerű és sokoldalú művész, aki környezetében mindenkire inspirálóan hat. A vele való intenzív munkában önmagam újabb és újabb oldalait fedezem fel, amiért nagyon hálás vagyok neki. Egyébként meg perec!”
A diploma megszerzését követően 1997-ben visszatértem Magyarországra, azóta darabokat készítek, tanítok, és néhány kollégámmal létrehoztam az L1 Független Táncművészek Társulása elnevezésű alkotóközösséget, valamint a Berger Gyula és Barátai Táncszínházat.
Az utóbbi években állandó alkotó- és előadótársammá vált Ladjánszki Márta, akinek köszönhetően darabjaim vizuálisan is igényesebbek lettek. Ő egy nagyszerű és sokoldalú művész, aki környezetében mindenkire inspirálóan hat. A vele való intenzív munkában önmagam újabb és újabb oldalait fedezem fel, amiért nagyon hálás vagyok neki. Egyébként meg perec!”
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György -
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György