Portré
Viola Gábor
Életrajz
Marosvásárhely, 1975. március 5.
Tanulmányok:
1989 – 1993 – Bolyai Farkas Elméleti Líceum, Marosvásárhely
1993 – 1997 – Szentgyörgyi István Színművészeti Egyetem, Marosvásárhely
1997 – 2002 Marosvásárhelyi Nemzeti Színház, Tompa Miklós társulatának tagja
2002 – 2004 Budapesti Krétakör Színház tagja
2004 – 2010 Szabadúszó színészként dolgozik a következő társulatoknál:
· Krétakör Színház, Budapest
· Jászai Mari Színház, Tatabánya
· Petőfi Sándor Színház, Veszprém
· Művészetek Palotája
· Városi Színház, Budapest
· Thália Stúdió, Budapest
Színész, Marosvásárhelyről szerződött át a Krétakörhöz 2002-ben. Játszott a HazámHazám, a Hideg gyermek és a W-munkáscirkusz előadásokban. A Krétakör SzínészTáncZenekar oszlopos tagja.
Díjak:
2011 - Az Új Magyar Szó alakítási díja - IX. Nemzetiségi Színházi Kollokvium (Székely Csaba: Bányavirág, a Yorick Stúdió és a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulatának előadása)
2011 - Legjobb férfi mellékszereplőnek járó UNITER díj (Valerio / Leonce és Léna)

-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Mindennek az Egyetemi Színpad az oka.”
Jordán Tamás egy rendkívül sűrű életpályát tudhat maga mögött az Egyetemi Színpadtól Szombathelyig. Volt rendező, színházigazgató, színházi fesztivál igazgató, tanár és mind a mai napig színész, nagyszerű közös produkciók részese és emlékezetes szólóestek előadója. 1961-től máig követjük, hogy hogyan próbálta mindig megteremteni a számára legfontosabb lényegét a színháznak: hogy az egy agóra legyen, egy találkozóhely, ahol az emberek kezet nyújtanak egymásnak. Farkas Éva