Portré
Borut Šeparović
Életrajz
Filozófia és összehasonlító irodalomtudomány szakon végzett a zágrábi Bölcsészettudományi Karon, posztgraduális tanulmányokat az amszterdami DasArtsban folytatott. Alkotói tevékenységének kezdete egybeesik a Montažstroj megalapításának idejével. Šeparović művészeti vezetésével a Montažstroj csoport – 1989-es alapításától fogva – az ún. mozgósító, másszínházi jelleg védjegyévé vált Horvátországban és külföldön egyaránt. Több mint 50 projektet, előadást és performanszt jegyez rendezőként, koreográfusként, projektvezetőként a Montažstroj, illetve számos más színház produkcióban. Szabadkán is nagy sikerrel mutatták be A ’91-’95-ös generáció, a Vatrotehna 2.0, az Osztályellenség és a Bikini-demokrácia című előadásait. Folyamatos érdeklődést mutat az angazsált színház és művészet iránt, amely – távol az explicit, napi politikai diskurzustól – újra és újra azt a társadalmi közeget problematizálja, amelyben létrejött.
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva