Színházak
Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
Bob Fosse - Fred Ebb - John Harold KanderChicago
- Roxie HartSzalma Hajnalka
- Velma KellyPál Ferenczi Gyöngyi
- Billy FlynnKolcsár József
- Morton MamaGajzágó Zsuzsa
- KonferansziéKónya-Ütő BenceMátray LászlóVarsányi Szabolcs
- Amos HartErdei Gábor
- LizKorodi Janka
- AnnieVass Zsuzsánna
- Cseng-LiP. Magyarosi Imola
- JuneKovács Kati
- MonaFekete Mária
- Mary SunshineD. Albu Annamária
- Fred CaselyPignitzky Gellért
- Fogarty őrmesterNagy Kopeczky Kristóf
- Martin HarrisonDerzsi Dezső
- BíróFekete Zsolt
- Aaron ügyvédMárton Lóránt László
- EsküdtGöllner Boróka
- rendezőPuskás Zoltán
- divattervezőIzsák Szőke
- jelmeztervezőLedenják Andrea
- koreográfusGyenes Ildikó
- fénytervezőMajoros Róbert
- korrepetitorLőfi Gellért
- zenekarvezetőSzőcs Botond
- hegedűRáduly Zsófia
- basszusgitárTóth-Györbiró Apor
- szaxofonGábor Szabolcs
- trombitaGrosar Paul
- zenészCsoma Attila
- súgóKis Katinka
- ügyelőVeress Zsóka
A Chicago örök érvényű problémákat, időtlen kérdéseket feszeget. Némi cinizmussal közelít a musical műfajára jellemző show jelleghez, pontos képet festve a hirtelen fölkapott celebek, sztárok hamis, képmutató világáról, mely számunkra is ismerős lehet a médiából. Ugyanúgy azokkal a manapság általános tapasztalatokkal is szembesít, hogy milyen társadalomformáló ereje van a korrupciónak, hogy az igazságszolgáltatás néha csak színjáték, hogy mennyire manipulatívan hat a média a közösségi tudat alakulására. Hogy manapság a gyilkosságok híre is csupán ideig-óráig tartó szenzáció, mert közömbössé váltunk a halál iránt, vagy éppenséggel elfogadhatónak tartjuk az emberi élet kioltását.
Ezenkívül azt az általános jelenséget is pontosan érzékelteti a Chicago, amikor a forma diktál a tartalom helyett, amikor sokkal fontosabbnak tűnik egy esemény tálalása, kontextusa, mint maga az esemény. Hogy a youtube-erek, TikTok sztárok és a szociális média különböző más felületein felbukkanó üresfejű divatdiktátorok megnyilvánulásainak útvesztőiben mindenfajta emberi érték és az élet maga is relatívvá vált, csak a botrányos dolgok számítanak igazi hírnek, szinte lehetetlen elválasztani egymástól a minőségi és teljességgel értéktelen tartalmakat.
Aligha lehetne tehát aktuálisabb zenés darabot találni a világ jelenlegi állapotának bemutatására, mint a Chicago, melyben a legszörnyűbb bűn is megvásárolható, relativizálható, ha elég pénze van az embernek, melyben a rossz nem nyeri el méltó büntetését, melyben nem rózsaszín álom az élet. Mert a „happy end”-el végződő vidám zenés történetekkel ellentétben itt a közismert dallamok, látványos előadói megnyilvánulások és színes jelmezek mögül a valóság kiábrándító józansága köszönt ránk.
2023. 12. 31.
Az előadás hossza: 150 perc 1 szünettel