Színházak
Katona József Színház Sufni
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
Tóth KrisztinaBikinivonal
- rendezőPelsőczy Réka
- díszlettervezőNagy Fruzsina
- jelmeztervezőNagy Fruzsina
- videóPelsőczy PetraPeszleg Brigitta
- mozgásGyöngyösi Tamás
- dalLázár Zsigmond
- zenei munkatársVajdai Vilmos
- asszisztensFenyvesi JuditKis-Kádi Judit
"Olyan titokzatos dolog a vers: elég egy szó, egy elkapott beszélgetésfoszlány, hogy elinduljon belőle egy mondat.
A versmondatokat könnyű felismerni, makacsul visszatérnek, kísértenek, olykor gyanúsan szabálytalanok, kificamított változatai valami fontos üzenetnek. Az álom sok ilyen szót, töredéket küld. Némelyik évekig visszajár, nem találja a helyét. Ezek a mondatok tovább dolgoznak a tudatban, esetleg elbújnak, de bármikor előkereshetők. Mintha lenne egy file, ami ezeket a furcsa torzókat tartalmazza, mint a nagymamám fiókja, amibe mindenfélét beledobált azzal, hogy jó lesz még valamire: volt itt gomb, cigányfúró, gyógyszeres üvegcse, dugó, drót, és mindegyiknek eljött egyszer az ideje.
Papírra csak akkor kerül valami, ha a fejemben nagyjából már kialakult, ha elindult, ha már csak a részleteken kell változtatni, egy-egy mozaikot kicserélni a képben. A megformálás mellett teret kell hagyni a nyelv megfejthetetlen, önműködő erejének is: a véletlennnek is megvannak ugyanis a saját törvényei, az ilyenkor összerendeződő szókapcsolatok, mint a vasreszelék, kirajzolják a lélek láthatatlan mágneses mezőit.
Amikor pedig évek múltán újraolvasok, hallok egy-egy verset, elcsodálkozom, hogy ezt én írtam. Különös érzés szembesülni a saját szövegeimmel, azzal, hogy mi minden múlik el – és mi mindenre ismerek rá magamból most is."
Tóth Krisztina
A versmondatokat könnyű felismerni, makacsul visszatérnek, kísértenek, olykor gyanúsan szabálytalanok, kificamított változatai valami fontos üzenetnek. Az álom sok ilyen szót, töredéket küld. Némelyik évekig visszajár, nem találja a helyét. Ezek a mondatok tovább dolgoznak a tudatban, esetleg elbújnak, de bármikor előkereshetők. Mintha lenne egy file, ami ezeket a furcsa torzókat tartalmazza, mint a nagymamám fiókja, amibe mindenfélét beledobált azzal, hogy jó lesz még valamire: volt itt gomb, cigányfúró, gyógyszeres üvegcse, dugó, drót, és mindegyiknek eljött egyszer az ideje.
Papírra csak akkor kerül valami, ha a fejemben nagyjából már kialakult, ha elindult, ha már csak a részleteken kell változtatni, egy-egy mozaikot kicserélni a képben. A megformálás mellett teret kell hagyni a nyelv megfejthetetlen, önműködő erejének is: a véletlennnek is megvannak ugyanis a saját törvényei, az ilyenkor összerendeződő szókapcsolatok, mint a vasreszelék, kirajzolják a lélek láthatatlan mágneses mezőit.
Amikor pedig évek múltán újraolvasok, hallok egy-egy verset, elcsodálkozom, hogy ezt én írtam. Különös érzés szembesülni a saját szövegeimmel, azzal, hogy mi minden múlik el – és mi mindenre ismerek rá magamból most is."
Tóth Krisztina
2005. 04. 15.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!