Színházak
Szigligeti Színház Nagyárad
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
Tolcsvay László - Müller Péter - Müller Péter SziámiMária evangéliuma
- MáriaMolnár JúliaTóth Tünde
- HeródesÁcs Tibor
- JózsefMedgyesfalvy Sándor
- GáspárMeleg Vilmos
- RáfáelMeleg Vilmos
- MenyhértDobos Imre
- GábrielDobos Imre
- Boldizsárifj. Kovács Levente
- Micháelifj. Kovács Levente
- PásztorNagy GáborHajdu GézaSimon Mátyás
- FülesDimény Levente
- VakCsatlós Lóránt
- rendezőHorányi László m.v.
- díszlettervezőBölöni Vilmos
- jelmeztervezőBölöni Vilmos
- játékmesterDimény Levente
- zeneRézműves Zoltán
- fényErtsey CsabaNosz Botond
- hangAlbert Alpár
- súgóKörner Anna
- ügyelőVajda Zoltán
A Biblia kimeríthetetlen ihletforrás valamennyi művészet számára. Az újkori európai színház (egyebek mellett) ugyancsak erős szállal kötődik a középkori passió-játékokhoz. Túl a szövegek szakrális jellegén ugyanis, mind az Ó-, mind az Újszövetségi fejezetek örök emberi helyzetek megszámlálhatatlan példázatával szolgálnak. (Nem egészen véletlen az, hogy az 1989-es változást követően a Szigligeti Társulat egyik ősbemutatója a máig emlékezetes Rock-passió előadása volt.) Újabb bizonyítéka a szentírás örök érvényűségének, hogy a legújabb, vagy viszonylag fiatal színpadi műfajok is visszafordulnak hozzá. A magyar rock-opera irodalom egyik legsikeresebb alkotása, a Mária evangéliuma példa lehet ebben a tekintetben. Ismert (és elismert!) szerzői a bibliai történet feldolgozásában Máriát, az anyát állították a cselekmény középpontjába: azt a mérhetetlen szenvedést jelenítik meg, amely a fiát féltő, majd el is vesztő anyát hatja át, aki - bár tudatában van szülötte isteni voltának - nagyon is halandó, földi anyaként éli meg a reá zúduló megpróbáltatásokat.
2000. 05. 21.