Színházak
Kamra
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
Knut HamsunÉhség
Az előadás zenéjét - Edward Grieg zongoradarabjaiból - összeállította: Kákonyi Árpád m.v.
- rendezőAscher Tamás
- díszlettervezőKhell Zsolt m.v.
- jelmeztervezőSzakács Györgyi m.v.
- szinpadra alkalmaztaForgách András
- dramaturgTörök Tamara
- fordítóHajdu Henrik
- zenei összeállításKákonyi Árpád m.v.
- zongorán kísérKákonyi Árpád m.v.Wagner-Puskás Péter m.v.
- munkatársKovács IldikóTóth LászlóBotka Zoltán
- munkatársBokor LászlóPető SándorTőzsér Gábor
- munkatársBenke GáborPető JózsefPetróczy László
- munkatársNedár BarnabásHorváth JózsefWirth Tamás
- munkatársIgnácz ÉvaPintér MáriaVégh Attila
- a rendező munkatársaTóth Judit
- munkatársBudavári Rékaifj. Túri FerencMészáros László
„Knut Hamsun regénye, az Éhség 1890-ben jelent meg. Egyetlen hatalmas monológ az egész könyv: egy ember fejébe zárva, mindent az ő éhségtől és a folyamatos művészi kudarctól szenvedő teste és lelke torzító tükrében látunk. Látjuk, ahogy bolyong Oslo (régi nevén Kristiania) utcáin, közterein, parkjaiban, temetőiben, bazársorain, kikötőjében, pályaudvarán, nyomorúságos padlásszobákban, zálogházakból ki és be, ül a rakodópart alsó kövén, éli egy félig-meddig hajléktalan, ide-oda sodródó ember életét, és mindeközben bámulatos érzékenységgel rögzíti folyamatos éhezéstől meggyötört idegrendszerének minden egyes rezzenését.
Ibsen, Strindberg és Csehov kortársaként Hamsun (aki sok színdarabot írt később) egy egész leendő évszázad hajléktalanjait, kivetettjeit, kivándorlóit és bevándorlóit, idegenjeit tudta megírni jövőbe látó erővel. A regényt színpadra író drámaírónak nem kisebb a feladata (és a rendezőnek, és a színésznek), hogy megőrizze ezt a szubjektív hangnemet, a már-már paranoid és rögeszmékkel teli egyes szám első személyt, és ugyanakkor élvezetes, színes, abszurd, katasztrofálisan tréfás jelenetekben mutassa be egy nem csak kenyérre, hanem sikerre is éhező fiatalember odüsszeiáját hazája fővárosában, Kristianiában, és a saját megsebzett lelkében. (Forgách András)
Utolsó előadás: 2011. január 21.
2009. 04. 25.