Színházak
Tatabányai Jászai Mari Színház
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
Bernard ShawSzent Johanna
Jászai Mari Színház, a Nézőpont Színház és a Merlin Színház közös előadása
fordítóOttlik Géza
- JohannaszűzBartsch Kata
- Robert de BaudricourtVaucouleurs várkapitányaKroó Ádám
- Gilles de Raisa KékszakállKroó Ádám
- Warwickangol főnemesKroó Ádám
- Jean Dunoisaz Orléans-i FattyúViola Gábor
- Peter CuchonBeauvais püspökeViola Gábor
- HóhérKroó ÁdámViola Gábor
- Bertrand de PoulengeyElek Ányos
- Ladvenudomonkos rendi szerzetesElek Ányos
- La Trémouille főkamarásTamás Kinga
- Dunois apródjaTamás Kinga
- A káplánangol katonai papTamás Kinga
- A reimsi érsekMagyari Tekla
- Jean D’ Estiveta bayeux-i káptalan kanonokja, az ügyészMagyari Tekla
- Az intézőBaudricaurt kapitánynálBacskó Tünde
- La Hire kapitányBacskó Tünde
- Jean Lemaitredomonkos rendi szerzetes, az inkvizítorBacskó Tünde
- Egy úr a XX. sz-bólBacskó Tünde
- rendezőHargitai Iván
- díszlettervezőHorgas Péter
- jelmeztervezőNagy Fruzsina
- dramaturgSzilágyi Eszter Anna
- fordítóOttlik Géza
- zenePejtsik Péter
- koreográfusLengyel Péter
Johanna természeti csapás. Földrengés az angoloknak – tornádó a franciáknak. Általa fölragadva, mintegy véletlenül épp oda jutnak, ahová már nem is álmodták, a győzelembe. Győzni jó. Kábítóan jó. Aztán viszont jöhetnének a hétköznapok. Csakhogy a tornádót kellemetlenül lehetetlen visszazárni a palackba.
Milyen kívülről nézni, és milyen lehet benne lenni a tornádóban?
Elég volt már csak kimondani a nevét – Jehanne – és dőlt az ellen és rajongott a népe – mint egy mai Megasztárért –, ő volt a Hang. Az egyetlen hiteles beszélő.
A hang nem önmagát jelentette, hanem a kinyilatkoztatást.
Sok szándék és ok vezette el a máglyáig. Bosszú, ressentiment, hanyagság, hallgatás, meg saját önpusztító késztetése, nem bírt nem-igazat mondani a szerencsétlen. 1920-ban avatták szentté, amikor már vagy ötszáz éve mindegy volt neki.
Johanna történetét, mint egy passiójátékot, újra és újra játszani kell, hogy az emberi silányság, a megalkuvás, a hataloméhség ne válhasson természetessé.
Bartsch Kata a 2008-as POSZT-on elnyerte a Legjobb harminc éven aluli színésznő díját.
A Nézőpont Színház
2006 őszén Erdélyben első alkalommal jött létre egy olyan színházi társulat, amely eltérően az eddigiektől, nem a már jól ismert kőszínházi világ felé kacsintgat, hanem az európai piacon már ismert és igen közkedvelt magánszínházi struktúrát követi.
A társulat alapítótagjai (Kroó Ádám, Magyari Tekla, Tamás Kinga) egy olyan székelyudvarhelyi központú színházat hoztak létre, amely a térségünk és közvetlen környezetünk értékeit befogadó alapállása miatt, mind a műsorstruktúrájával, mind szellemiségével, mind pedig konkrét tartalmával azt célozza meg, hogy hasznos olvasztótégelyévé váljon a különféle határainkon túli és az országon belüli színházi törekvéseknek.
A kultúra ma, amikor már pillanatok sem választanak el bennünket az egységes Európától, egyre inkább kulcskérdéssé válik. Miközben a mostani és a leendő tagállamok között leomlanak a különféle gazdasági, szociális, nyelvi és egyéb határok, rendkívül fontos, hogy a kultúránk, legjobb tradícióink egy teljes globalizációban ne semmisüljenek meg nyomtalanul. A cél: a különféle tehetségek, irányzatok kohójában kikristályosítani azt az anyagot, amelyet már nyugodtan hozzáadhatunk az európai értékekhez. Mert nem ellentétesek azokkal. Mert elég szilárdak ahhoz, hogy vegyülve is fennmaradjanak.
Milyen kívülről nézni, és milyen lehet benne lenni a tornádóban?
Elég volt már csak kimondani a nevét – Jehanne – és dőlt az ellen és rajongott a népe – mint egy mai Megasztárért –, ő volt a Hang. Az egyetlen hiteles beszélő.
A hang nem önmagát jelentette, hanem a kinyilatkoztatást.
Sok szándék és ok vezette el a máglyáig. Bosszú, ressentiment, hanyagság, hallgatás, meg saját önpusztító késztetése, nem bírt nem-igazat mondani a szerencsétlen. 1920-ban avatták szentté, amikor már vagy ötszáz éve mindegy volt neki.
Johanna történetét, mint egy passiójátékot, újra és újra játszani kell, hogy az emberi silányság, a megalkuvás, a hataloméhség ne válhasson természetessé.
Bartsch Kata a 2008-as POSZT-on elnyerte a Legjobb harminc éven aluli színésznő díját.
A Nézőpont Színház
2006 őszén Erdélyben első alkalommal jött létre egy olyan színházi társulat, amely eltérően az eddigiektől, nem a már jól ismert kőszínházi világ felé kacsintgat, hanem az európai piacon már ismert és igen közkedvelt magánszínházi struktúrát követi.
A társulat alapítótagjai (Kroó Ádám, Magyari Tekla, Tamás Kinga) egy olyan székelyudvarhelyi központú színházat hoztak létre, amely a térségünk és közvetlen környezetünk értékeit befogadó alapállása miatt, mind a műsorstruktúrájával, mind szellemiségével, mind pedig konkrét tartalmával azt célozza meg, hogy hasznos olvasztótégelyévé váljon a különféle határainkon túli és az országon belüli színházi törekvéseknek.
A kultúra ma, amikor már pillanatok sem választanak el bennünket az egységes Európától, egyre inkább kulcskérdéssé válik. Miközben a mostani és a leendő tagállamok között leomlanak a különféle gazdasági, szociális, nyelvi és egyéb határok, rendkívül fontos, hogy a kultúránk, legjobb tradícióink egy teljes globalizációban ne semmisüljenek meg nyomtalanul. A cél: a különféle tehetségek, irányzatok kohójában kikristályosítani azt az anyagot, amelyet már nyugodtan hozzáadhatunk az európai értékekhez. Mert nem ellentétesek azokkal. Mert elég szilárdak ahhoz, hogy vegyülve is fennmaradjanak.
2008. 10. 31. Merlin Színházban: 2008. október 29.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!