Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Egri Gárdonyi Géza Színház Stúdiószínpad

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2019/2020
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2008/2009
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2002/2003

    SzophoklészOidipusz király

    fordítóBabits Mihály
    • OidipuszGörög László
    • IokasztéPap Vera
    • KreonGál Kristóf
    • TeiresziaszCsendes László
    • KarvezetőMészáros Máté
    • Thébai menekültek karaNagy AdriennHorváth FerencFehér IstvánLisztóczki PéterPintér Kristóf
    • HírnökVajda MilánFehér István
    • PásztorBalogh András
    • TáncosGantner IstvánZambrzycki Ádám
    • rendezőBéres Attila
    • látványBánki Róza
    • díszlettervezőÉ. Kiss Piroska
    • dramaturgAri Nagy Barbara
    • koreográfusDomján Eszter
    • fordítóBabits Mihály
    • a rendező munkatársaSirokay Bori
    • ügyelőLudányi Andrea
    • súgóHorváth Éva
    • rendezőasszisztensJakó Bea
    Az Oidipusz király az önmegismerés tragédiája, egy ember nagyívű bukása az általa nem ismert tények szorításában. Heidegger szerint „isten-bizonylat”... A címben szereplő „király”-t mégsem tartom fontosnak, mert szeretném, hogy a színpadon ábrázolt történet az emberről szóljon. A két, a három és a négylábúról egyaránt. Oidipusz életének abban a korában van, amikor szembesülnie kell a kérdéssel: ki vagyok én? Ha ember vagyok, aki ebben a világban élek, akkor van énem, amely arra kényszerít, hogy döntéseket hozzak, és cselekedjek. Minden cselekedetem által bűnössé válok - függetlenül attól, hogyan döntök. Ez a bűn szenvedéshez vezet, mert énem egyoldalúságra van ítélve. Cselekedeteimből és szenvedéseimből tanulva azonban olyan belátásra jutok, hogy végül képes leszek legyőzni énemet és magamra találok. Önmagam megismerése a célom, mert önmagunk megismerése isten megismerése (is)…
    Oidipusz (is) úgy véli, értelmével uralkodhat a valóságon; szenvedélyes nyomozása az értelem szenvedélye. Azonban amíg azt keresi, hogy mi a rossz okozója a körülötte lévő világban, egyre inkább önmaga mélységeibe pillant és rájön, hogy azt, amit keres, mindvégig magában hordozta. Oidipusz életének kiemelt pillanata ez a megértés, és ez a pillanat mindannyiunk életében bekövetkezik.
    Az út innen már csak befelé, a teljes bezárkózás felé vezethet.
    A vakok tisztánlátásához. (Béres Attila)

    2004. 12. 08.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Egri színház
    • Agria Összművészeti Fesztivál
    • Monodráma Fesztivál Eger
    • Stúdiószínházi Fesztivál
    • Quartet
    • Egri Tánctagozat

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu