Hírek

A zenés színház kifejezés egyre inkább összeforr a Kecskeméti Nemzeti Színház nevével, noha nem csupán zenés előadások teszik ki a repertoárt. Ugyanakkor tény, hogy az elmúlt néhány évad, a 2021/2022-es pedig kiemelkedően zenésre sikeredett, persze teljesen tudatosan.
„Idén valóban kihasználtuk a színpadon megjeleníthető zene lehetőségeit, ugyanis nem kizárólag a musical, operett és operaelőadásokban csendültek fel dallamok, hanem több prózai darabban is. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy Szente Vajk egyértelműen zenés rendező, emellett pedig a vezetőség szinte minden tagjának van valamiféle affinitása a zenés színházhoz” – fogalmazott Galambos Attila, a Kecskeméti Nemzeti Színház irodalmi vezetője.
„A zenés színháznak ráadásul adott az a hatalmas ereje, hogy egyenesen a néző szívébe talál. Ha a színész énekel a színpadon – még ha kifejezetten bonyolult és izgalmas gondolati játék van is mögötte –, a zene zsigerileg akkor is azonnal hat. Ebben az évadban ez jól látszott, éppen ezért törekszünk az elkövetkezendő időszakban is a zenét középpontba állító előadásokat színre vinni” – tette hozzá.
Idén a június 2-ai ötvenedik Elisabeth előadással, majd június 10-én egy évadzáró társulati üléssel, valamint az Együtt a művészetért! Díjátadó Gálával zárta le 125. jubileumi évadát a teátrum. „Nemzeti színház lévén musicalt, operettet és operát is játszottunk idén. Ha értékelnem kell az idei évadot, azt kell mondjam, mindhárom műfajban sikerült a legmagasabb minőséget hoznunk” – hangsúlyozta Galambos Attila. „A musicalek közül kiválasztottunk egy rendkívül igényes, újragondolásra érdemes darabot, az operettnél sikerült megnyernünk Eszenyi Enikőt, aki egészen magas nívón közelíti meg a műfajt, az operánál pedig gondoltunk egy merészet, és színre vittük a Bánk bánt annak ellenére is, hogy a kecskeméti színháznak nincs nagy operajátszási hagyománya. Minden az elképzeléseink szerint alakult, eredményes évadot zártunk, én maximálisan elégedett vagyok.”
Hozzátette, irodalmi vezetőként kifejezetten örül, hogy ilyen sokszínű volt az idei repertoár, hiszen ezáltal mindenki megtalálhatta a saját ízlésének megfelelő előadást. Nem lesz ez másképp a 2022/2023-as évadban sem, amelyet a világirodalmi klasszikusok és a népszerű zenés darabok mellett izgalmas, magyar színpadon még ismeretlen darabok gazdagítanak majd. „Maximálisak a várakozásaim a következő évaddal kapcsolatban. A Kőszívű musical a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon már sikerrel debütált, épp ezért nagyon várjuk, hogy a kecskeméti társulattal is bemutassuk. Ezen felül boldog vagyok, amiért újra kiléphetünk a színház falai közül és a Kecskeméti Törvényszéken alkothatunk, egyaránt kíváncsian várom a prózai és a zenés előadásokat, izgalmas víziókkal érkeznek a vendégrendezők is. Úgy vélem, a következő évad talán még az ideinél is sikeresebb lesz!” – zárta gondolatait a színház irodalmi vezetője.
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Művészek írták
Szerelem – Örkény Színház
A Szerelemben egy idős házaspár szerelmét ismerhetjük meg szuperközeliben, annak minden rétegződését, szépségét, fájdalmát egy betegség fénytörésében. Szegő György -
Művészek írták
Peter Lindbergh – Budapest Fotó Fesztivál
A Budapest FotóFesztivál és a Műcsarnok 2025-ben immár kilencedik alkalommal rendezi meg közös fesztiválnyitó kiállítását – idén Peter Lindbergh ikonikus fotóiból válogatva. A nemrég elhunyt fotóművész műcsarnoki tárlatát fia, Simon Brodbeck, a BPF eseményét Mucsy Szilvia, a fesztivál igazgatója nyitotta meg. Szegő György