Hírek
Telt ház és óriási taps köszöntötte a színház két legújabb nagyszínházi premierjét. A Bajazzók című opera és az idei táncszínházi produkció, a Spartacus is sikert aratott nézőink körében.
A kecskeméti teátrum történetének eddigi legtöbb szereplőt felvonultató operája, a Bajazzók több szempontból is különleges. Nemcsak a monumentális vállalkozás miatt, hanem azért is, mert ez Szegvári Júlia első rendezése. A fiatal színművész számára az opera világa nem ismeretlen terep – korábban többször is segítette a rendezők munkáját játékmesterként –, de most először ő irányíthatott mindent a színpadi világ megálmodásától a karakterek aprólékos megformálásáig.
A színház balett-tagozatának táncszínházi produkciójában Spartacus története elevenedett meg. A Kecskemét City Balett művészeinek előadásából egy olyan sors bontakozik ki, ami a ma emberére is megrázó erővel hat. Barta Dóra rendező-koreográfus, a balett-tagozat művészeti vezetője számára az is fontos volt, hogy Spartacus történetét kortalanná tegye, amiben a látványvilág és az elemi erejű zene is a segítségére volt.
„Ez a két bemutató Barta Dóra és Szegvári Júlia víziója, de nagyon sok ember óriási munkája kellett hozzá, amiben nagyon sok öröm volt és néha könnyek is” – hangsúlyozta a két premier utáni köszöntőjében Kovács Lehel, a teátrum művészeti vezetője. „A két darab közötti kapcsolódási pont a szabadságvágy, ami utat tör magának. A mai este is bebizonyította, hogy ez a két műfaj bármennyire is nehezebben fogyasztható, mégis egy sokkal mélyebbre ható és ősibb ritmussal dobol a szívünkön. Egy csodálatos összjáték született ismét a színpadon, köszönöm nektek!”
Barta Dóra kiemelte, az volt a legfontosabb célja, hogy a balett-tagozat társulatával megint valami eredetit alkossanak, egy emlékezetes produkció születhessen meg a nagyszínpadon. „Olyan alkotótársakkal sikerült ezt megvalósítanom, mint Antal Csaba, díszlet- és jelmeztervező, Nagysolymosi Gábor zeneszerző, Rónai Attila mozgás asszisztens, aki vendégként érkezett, majd családtaggá vált, és nagyon inspiráló volt a jelenléte. Nagy Nikolett társkoreográfusként nem először volt már az alkotótársam. Nagyon szeretem, amikor valaki már táncművészként érett, és tovább tud lépni, Niki pedig már régen bebizonyította, hogy képes erre. Nem csupán egy nagyszerű táncművész, hanem egy csodálatos alkotótárs is. Köszönöm a társulatnak, és minden közreműködőnek, aki segítette a munkánkat. Mindent megteszünk, hogy a tánc művészete továbbra is ebben a csodálatos minőségben mutatkozzon meg.”
Barta Dóra után Drucker Péter, a teátrum vezető karmestere vette át a szót, és kiemelte, a színház számára újabb mérföldkő a Bajazzók, ami az operairodalom egyik legismertebb remekműve. „A darab alkotóinak tehetsége, szeretete, odaadása, elkötelezett munkája, tudása és elképesztő energiája hozta meg ma a gyümölcsét. Köszönjük Szegvári Júlia csodálatos rendezését, és mindenkinek a munkáját, akinek része volt a darab megszületésében. A legszebb az egészben ezeknek az embereknek a lelke, szeretete, a közöttük lévő kapcsolatok szövete. Egy operában ugyanis kulcsfontosságú, hogy a színpad és a zenekari árok hogyan fonódik össze, hogy ez a sok-sok ember hogyan válik egy közösséggé, egy családdá. Ki kell emelnem, hogy páratlan, amit Iván Sára a színházban tesz évek óta. Meghangszerelte a Gianni Schicchit, utána írt egy kiváló operát, majd áthangszerelte a Bajazzókat is 16 muzsikusra. Olyan óriási tehetség van benne, hogy hitelessé tudott tenni egy ekkora volumenű operát egy kamarazenekarra átírva, sőt új zenei részeket is szerzett bele. Ezek a produkciók nélküle nem jöhettek volna létre.”
Szegvári Júliának határozott elképzelése volt arról, hogy milyen világot szeretne megteremteni a színpadon, és mire helyezi a fókuszt. Egy különleges, álomszerű atmoszférájú Bajazzók élt benne. „Köszönöm a lehetőséget, számomra ez egy csodálatos munka volt. Köszönettel tartozom minden alkotónak, aki részt vett a produkcióban, köztük Iván Sárinak, akivel elkezdtük ezt az egészet. Szeretném kiemelni a zenekart, akik igazából szólistaként léteznek, köszönöm a kórusnak, a gyerekeknek, az artistáknak, a gólyalábasnak, valamint a darabbeli társulat tagjainak, akiket a teátrum díszítői, kellékesei és világosítói alakítottak. Hálás vagyok a szólistáknak, akik fantasztikusak voltak. Remélem, hogy olyan előadást hoztunk létre, amit szívesen játszotok majd, és amit a nézők szívesen néznek!”
A bemutató ünnepi pillanatait a Floraland - virág és ajándék kis- és nagykereskedelmi Kft. gyönyörű virágai, valamint az Édes Pötty finom tortái tették még szebbé.
Táncszínházi előadásunkat a Secoser Kft. támogatta. Köszönjük a Hírös Agórának, hogy helyszínt biztosított a Spartacus próbáihoz!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Máshoz nem értett, így lett A Nemzet Színésze
Szorgalom, alázat és páratlan humor jellemzi máig Szacsvay Lászlót, aki csaknem hatvan éve él hivatásának. A Katona alapító tagjával beszélgettünk, aki a teátrumban idén kezdte meg a 44. évadját. Zsigmond Lilian -
Interjúk
Sasvári Sándor a Rock Színháztól a nemzetközi színpadokig
Sasvári Sándor a Rock Színházban és a nemzetközi színpadokon vált ismertté, országosan pedig a Jézus Krisztus Szupersztár címszerepével tűnt ki. Jelen írásunkban pályájáról beszélgetünk. Zsigmond Lilian






















