Színházak
Új Színház
- 2023/2024
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
Szálinger Balázs - Márta IstvánCsodálatos mobilvilág
Operatórium hangokra és térerőre ősbemutató
A Magyar Állami Operaház és az Új Színház kőzős bemutatója az Új Színházban
- A hír angyalaTóth János
- A férfiDerecskei Zsolt
- A feleségFrankó Tünde
- Az anyaFülöp Zsuzsanna
- A lelkiismeretAmbrus Ákos
- A rosszBánsági Ildikó
- A jóNemes Wanda
Közreműködik a Magyar Állami Operaház Budapest zenekarából alakult kamaraegyüttes:
Balog Endre (cselló), Bartinai Gábor (zongora), Csontha András (hegedű), Király Tibor (trombita), Kiss Sándor (klarinét), Kovács Miklós (timpani), Lugosi Róbert (pozan), Patay Lóránt (bőgő), Szente Gáspár (ütőhangszerek)
Balog Endre (cselló), Bartinai Gábor (zongora), Csontha András (hegedű), Király Tibor (trombita), Kiss Sándor (klarinét), Kovács Miklós (timpani), Lugosi Róbert (pozan), Patay Lóránt (bőgő), Szente Gáspár (ütőhangszerek)
- rendezőSzikora János
- díszlettervezőTresz Zsuzsa
- jelmeztervezőTresz Zsuzsa
- irodalmi munkatársLőkös IldikóSzikora JánosVörös Róbert
- karmesterSzennai Kálmán
- mozgásGeszler György
- súgóMészáros Magdolna
- ügyelőRovó RéziCsányi László
- a rendező munkatársaTrinfuj MihályAczél András
globális mobiltelefon opera multikulturális vizuális elemekkel
énekesekre, színészekre,balett- és zeneművészekre
Egy hang mindenhonnan: „Kérjük, hogy mobiltelefonjaikat feltétlen kapcsolják be!...”
Az elmúlt években és évszázadokban már szinte minden megtörtént az operaszínpadon. Stílusok, elméletek és ideológiák, forradalmi és konzervatív gondolatok, zene és antizene csapott össze időről időre, zsenik és perc-zeneszerzők küzdöttek szakmai és közönségsikerért.
Az „Édes mobilvilág” nem a műfaj „határait óhajtja feszegetni”, hanem a műfajon túli terület egy ismeretlen, senki által nem „próbált”, műfajszemtelen szegmensét próbálja interpretálni korszerűnek (el)képzelt köntösben.
Mesebeli mobilkaraktereink lazán, vagy erőteljesebben egymáshoz kapcsolódó történések következtében érző lénnyé, majd újra eszközzé válnak.
A különleges metamorfózisok tragikus félreértéseket, techno/drámai jeleneteket indukálnak és bohókás jeleneteket kavircolnak. A cseljátékoktól a családi jelenetekig különböző szekvenciák nyomán alakul, fejlődik a darab.
Az „új telefónia” teremtette „új nyelv és gondolkodás” inspirálja operánk szövegi-gondolati világát. Ez a naponta változó és fejlődő speciális kifejezési forma izgalmasan képezheti le humán és technicizált világunk ellentmondásait, tragédiáját.
Gondolatok a mobiliáról:
Már rég nem csak egy primitív kommunikációs eszköz
A testünk és agyunk meghosszabbított része
Szellembefolyásoló tényező
Életünk főszereplője, már-már családtag
Elvonási tünete halálos
A harmadik agy(fél)teke
Fétis
Gólem és parány
Szakrális elem
A perifériák összekapcsolásával szellemi atomtámadást intézhetünk vele bárhol, bármikor, bárki ellen
Földrészsemleges
A globalitás zászló hordozója
Új nyelv generálója
Szociológiai témafő
Hétköznapjaink – ünnepnapjaink elkerülhetetlen része
Születésünk és halálunk hírközvetítő mobilfutára
Vátesz
Drámai, tragikus és bohózati szituációk főszereplője, sőt alakítója
Manipulátor
Error – horror
Fejlődése egy sajátságos és néha követhetetlen genézis megállíthatatlan folyamata
Már a csecsemők is… már a nyugdíjasok is…
Egyre gyakrabban temetik a holtak mellé…
Márta István
énekesekre, színészekre,balett- és zeneművészekre
Egy hang mindenhonnan: „Kérjük, hogy mobiltelefonjaikat feltétlen kapcsolják be!...”
Az elmúlt években és évszázadokban már szinte minden megtörtént az operaszínpadon. Stílusok, elméletek és ideológiák, forradalmi és konzervatív gondolatok, zene és antizene csapott össze időről időre, zsenik és perc-zeneszerzők küzdöttek szakmai és közönségsikerért.
Az „Édes mobilvilág” nem a műfaj „határait óhajtja feszegetni”, hanem a műfajon túli terület egy ismeretlen, senki által nem „próbált”, műfajszemtelen szegmensét próbálja interpretálni korszerűnek (el)képzelt köntösben.
Mesebeli mobilkaraktereink lazán, vagy erőteljesebben egymáshoz kapcsolódó történések következtében érző lénnyé, majd újra eszközzé válnak.
A különleges metamorfózisok tragikus félreértéseket, techno/drámai jeleneteket indukálnak és bohókás jeleneteket kavircolnak. A cseljátékoktól a családi jelenetekig különböző szekvenciák nyomán alakul, fejlődik a darab.
Az „új telefónia” teremtette „új nyelv és gondolkodás” inspirálja operánk szövegi-gondolati világát. Ez a naponta változó és fejlődő speciális kifejezési forma izgalmasan képezheti le humán és technicizált világunk ellentmondásait, tragédiáját.
Gondolatok a mobiliáról:
Már rég nem csak egy primitív kommunikációs eszköz
A testünk és agyunk meghosszabbított része
Szellembefolyásoló tényező
Életünk főszereplője, már-már családtag
Elvonási tünete halálos
A harmadik agy(fél)teke
Fétis
Gólem és parány
Szakrális elem
A perifériák összekapcsolásával szellemi atomtámadást intézhetünk vele bárhol, bármikor, bárki ellen
Földrészsemleges
A globalitás zászló hordozója
Új nyelv generálója
Szociológiai témafő
Hétköznapjaink – ünnepnapjaink elkerülhetetlen része
Születésünk és halálunk hírközvetítő mobilfutára
Vátesz
Drámai, tragikus és bohózati szituációk főszereplője, sőt alakítója
Manipulátor
Error – horror
Fejlődése egy sajátságos és néha követhetetlen genézis megállíthatatlan folyamata
Már a csecsemők is… már a nyugdíjasok is…
Egyre gyakrabban temetik a holtak mellé…
Márta István
2010. 10. 09. Új Színház
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!