Színházak
Székelyudvarhelyi Tomcsa Sándor Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
Hatházi András - Palocsay Kisó Kata - Csepei Zsolt - Anga MáriaA néma cipő története
- rendezőPalocsay Kisó Kata
- díszlettervezőPalocsay Kisó KataHatházi Rebeka
- jelmeztervezőPalocsay Kisó KataHatházi Rebeka
- zenePál Attila
- fényToásó István
- hangLőrincz József
- ügyelőMáthé Miklós Mónika
Bábelőadás az elmagányosodásról, az elhagyatottságról, az újra felfedezésről, vagy arról, hogy van-e lelkük a tárgyaknak? Lélek, amit manók jelenítenek meg az előadásban. Ezen kérdéseket veti fel az előadás, és teszi mindezt a cipők szemszögéből, egész pontosan egy sportcipő sorsán keresztül.
Egy bármilyen cipősszekrény, egy bármilyen lakásban, jelen esetünkben Andoréknál, nemcsak mint bútor szerepel, hanem otthon is a cipőknek, lábbeliknek. Ezek a lábbelik az elmúlás veszélye alatt „tengetik életüket”, mesélik el sorsukat úgy, hogy vágyaikban a minél jobban elhasználtságról, vagyis a tartalmas életről beszélnek. Andorék cipősszekrényében az élet feldúltan zajlik - nyilván sok nyelvi humor, zene és dal segítségével - mígnem észreveszik, hogy hiányzik közülük valaki. Ebben a kontextusban derül ki a sárga sportcipőről, hogy alig használtan is lehet valami eldobott, mellőzött, és bár jó reménnyel kecsegtette az élet, egy használaton kívüli tárgy lett. A többi cipő összefog, hogy értelmet adjon a sárga sportcipő létének, ami végül sikerül.
Ezzel a bábelőadással (esetünkben a bábok cipőkből készülnének) a gyerekek, a nézők figyelmét szeretnénk felkelteni az elhagyott dolgaik újrafelfedezésére, illetve a fölösleges, értelmetlen, halmozó vásárlói szándék racionalizálására.
2016. 10. 28. Koncertterem
Az előadás hossza: 45 perc szünet nélkül