Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1986/1987
- 1985/1986
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1982/1983
- 1981/1982
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
- 1959/1960
- 1958/1959
- 1957/1958
- 1956/1957
- 1955/1956
- 1954/1955
- 1953/1954
Sardar Tagirovsky - Bessenyei Gedő IstvánMizantróp, avagy a kirakat rendezés alatt
Zenés komédia vagy tragédia
Moliére azonos című műve alapján
- Alcestevolt filozófia tanár, 30 év körüliOrbán Zsolt
- Célimènedigitális tartalomkészítő, 30 év körüliKeresztes Ágnes
- Arsinoédivatcég vezetője, 69 évesMéhes Kati
- Philintefilmrendező és producer, 42 évesFrumen Gergő
- Orontekulturális miniszter és médiamogul, 55 évesRappert-Vencz Gábor
- Elianteíró, blogger, Célimène asszisztense, 30 év körüliLaczkó Tekla
- Acasteújgazdag filmszínész, 47 év körüliVarga Sándor
- Clitandreújgazdag celeb, 40 év körüliBodea Gál Tibor
- TisztPéter Attila Zsolt
- Basquea séf, Célimène bizalmasa, 44 évesPéter Attila Zsolt
- Julienügynök, coach, játkémester 29 évesErdei Máté
- Nadianemzetközi reklámügynökség vezérigazgatója, 70 évesKovács Éva
- Chloéig. modell és influenszerBándi Johanna
- Clementinaig. modell és párkapcsolati tanácsadóGál Ágnes
- Coletteig. modell és spirituális tanítóLászló Zita
- Cecileig. modell és vloggerSosovicza Anna
- Mia úringyen ölelős, macskának beöltözött ismeretlen nő, kortalanVonház Ingrid
- Gaiaénekesnő, kortalanRappert-Vencz Stella
- BenettVonház Erik
- HugoKengye Ádám
- DonaldKispál Nándor
- JeanettePopa-Steiger Patrícia
- AnetteSzilágyi Janka
- Első hangCzintos József
- Második hangMéhes Kati
- Harmadik hangRappert-Vencz Gábor
- rendezőSardar Tagirovsky
- installációs jelenet rendezőDemeter Márk-Cristopher m.v.Sardar Tagirovsky m.v.
- díszlettervezőKupás Anna m.v.
- jelmeztervezőKupás Anna m.v.
- dramaturgBessenyei Gedő István
- színpadi változat szerkesztőSardar TagirovskyBessenyei Gedő István
- alternatív befejezés íróBessenyei Gedő István
- alapszövegMolière
- alapszöveg fordítóPetry GyörgyMészöly DezsőSzabó Lőrinc
- zeneszerzőBakk-Dávid László
- mozgásSardar Tagirovsky
- videókoncepcióNagy Bianka m.v.
- operatőrSüveg Károly
- fénytervezőSardar TagirovskyDemeter Márk-Cristopher m.v.
- mozgás asszisztensVonház Ingrid
- koreográfiai konzulensSzabó Franciska
- animációKádár Zakariás m.v.
- súgóVarga Katalin
- ügyelőSzabó Ritta
- rendezőasszisztensDemeter Márk-Cristopher m.v.
- a rendező munkatársaSzilágyi Anna m.v.
Diderot, francia filozófus egyszer azt állította, hogy ötvenévente újra kellene fogalmazni Molière Mizantróp-ját. Jelen korunk annyira felgyorsult, annyi ingerváltozás éri az embereket, hogy ez az ötven év mára valószínűleg ötre csökkent... Újra kell fogalmaznunk, mit jelent a mában Molière darabja, mert csak úgy válhat örök érvényűvé az írás, ha mindig a jelenre szabjuk.
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!