Színházak
Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulat
- 2025/2026
 - 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 2001/2002
 - 2000/2001
 - 1999/2000
 - 1998/1999
 - 1997/1998
 - 1996/1997
 - 1995/1996
 - 1994/1995
 - 1993/1994
 - 1992/1993
 - 1991/1992
 - 1990/1991
 - 1989/1990
 - 1988/1989
 - 1987/1988
 - 1986/1987
 - 1985/1986
 - 1984/1985
 - 1983/1984
 - 1982/1983
 - 1981/1982
 - 1980/1981
 - 1979/1980
 - 1978/1979
 - 1977/1978
 - 1976/1977
 - 1975/1976
 - 1974/1975
 - 1973/1974
 - 1972/1973
 - 1971/1972
 - 1970/1971
 - 1969/1970
 - 1968/1969
 - 1967/1968
 - 1966/1967
 - 1965/1966
 - 1964/1965
 - 1963/1964
 - 1962/1963
 - 1961/1962
 - 1960/1961
 - 1959/1960
 - 1958/1959
 - 1957/1958
 - 1956/1957
 - 1955/1956
 - 1954/1955
 - 1953/1954
 
Sardar Tagirovsky - Bessenyei Gedő IstvánMizantróp, avagy a kirakat rendezés alatt
Zenés komédia vagy tragédia
Moliére azonos című műve alapján
- Alcestevolt filozófia tanár, 30 év körüliOrbán Zsolt
 - Célimènedigitális tartalomkészítő, 30 év körüliKeresztes Ágnes
 - Arsinoédivatcég vezetője, 69 évesMéhes Kati
 - Philintefilmrendező és producer, 42 évesFrumen Gergő
 - Orontekulturális miniszter és médiamogul, 55 évesRappert-Vencz Gábor
 - Elianteíró, blogger, Célimène asszisztense, 30 év körüliLaczkó Tekla
 - Acasteújgazdag filmszínész, 47 év körüliVarga Sándor
 - Clitandreújgazdag celeb, 40 év körüliBodea Gál Tibor
 - TisztPéter Attila Zsolt
 - Basquea séf, Célimène bizalmasa, 44 évesPéter Attila Zsolt
 - Julienügynök, coach, játkémester 29 évesErdei Máté
 - Nadianemzetközi reklámügynökség vezérigazgatója, 70 évesKovács Éva
 - Chloéig. modell és influenszerBándi Johanna
 - Clementinaig. modell és párkapcsolati tanácsadóGál Ágnes
 - Coletteig. modell és spirituális tanítóLászló Zita
 - Cecileig. modell és vloggerSosovicza Anna
 - Mia úringyen ölelős, macskának beöltözött ismeretlen nő, kortalanVonház Ingrid
 - Gaiaénekesnő, kortalanRappert-Vencz Stella
 - BenettVonház Erik
 - HugoKengye Ádám
 - DonaldKispál Nándor
 - JeanettePopa-Steiger Patrícia
 - AnetteSzilágyi Janka
 - Első hangCzintos József
 - Második hangMéhes Kati
 - Harmadik hangRappert-Vencz Gábor
 
- rendezőSardar Tagirovsky
 - installációs jelenet rendezőDemeter Márk-Cristopher m.v.Sardar Tagirovsky m.v.
 - díszlettervezőKupás Anna m.v.
 - jelmeztervezőKupás Anna m.v.
 - dramaturgBessenyei Gedő István
 - színpadi változat szerkesztőSardar TagirovskyBessenyei Gedő István
 - alternatív befejezés íróBessenyei Gedő István
 - alapszövegMolière
 - alapszöveg fordítóPetry GyörgyMészöly DezsőSzabó Lőrinc
 - zeneszerzőBakk-Dávid László
 - mozgásSardar Tagirovsky
 - videókoncepcióNagy Bianka m.v.
 - operatőrSüveg Károly
 - fénytervezőSardar TagirovskyDemeter Márk-Cristopher m.v.
 - mozgás asszisztensVonház Ingrid
 - koreográfiai konzulensSzabó Franciska
 - animációKádár Zakariás m.v.
 - súgóVarga Katalin
 - ügyelőSzabó Ritta
 - rendezőasszisztensDemeter Márk-Cristopher m.v.
 - a rendező munkatársaSzilágyi Anna m.v.
 
Diderot, francia filozófus egyszer azt állította, hogy ötvenévente újra kellene fogalmazni Molière Mizantróp-ját. Jelen korunk annyira felgyorsult, annyi ingerváltozás éri az embereket, hogy ez az ötven év mára valószínűleg ötre csökkent... Újra kell fogalmaznunk, mit jelent a mában Molière darabja, mert csak úgy válhat örök érvényűvé az írás, ha mindig a jelenre szabjuk.
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Hiszen maga a szerző is a saját idejében, a saját jelenére szabta művét és azt akarta megmutatni, hogy korának valósága végletesen rút és felfoghatatlanul szép. Ma sok olyan folyamat kerül a felszínre a világban, amitől az az érzésünk támadhat, hogy korunk teljesen érthetetlen. Ellentmondó vélemények sokaságában tengődünk, és ettől sokszor úgy tűnhet, hogy ez már nem is a valóság. Nem tudjuk végérvényesen, hogy egy hír igaz vagy hamis.
Ilyenkor egy felfoghatatlan kavalkád, egy abszurd világ jön létre, amiben újra megkell találnunk önmagunkat. Valóban az élvezeteink a mérvadók az életben és a színházban? A nagyszerű Molière tragédiái sorra buktak, ezért a komédiák felé fordult. Komédiáiban nem a szórakoztatás a cél, hanem a természetünk felismerésének a lehetősége. Mi arra tettünk kísérletet, hogy megmutassuk: hogyan lehet úgy mondani ítéletet a világunk felett, hogy közben rettentően gyönyörűnek látjuk. (Sardar Tagirovsky)
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!


















