Színházak
Pesti Színház
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1995/1996
- 1992/1993
- 1984/1985
- 1983/1984
- 1979/1980
- 1978/1979
- JupiterVarju Kálmán
- MercurJuhász István
- AmphitryonLukács Sándor
- SosiasAmphitryon szolgájaEpres Attila
- AlkménéAmphitryon feleségeHegyi Barbara
- CharisSosias feleségePap Vera
- rendezőForgács Péter
- díszlettervezőFüzér Anni
- jelmeztervezőFüzér Anni
- fordítóSzabó Lőrinc
- rendezőasszisztensJuhász Gabriella
„Moliere-nél a darab minden egyedi szépségével
és a mese nagy érdekességével együtt
végül is nem több egy bohózatnál.
Itt viszont tényleg shakespear-i vígjátékká szellemül,
és egyszerre lesz komikus és fennséges.”
(Friedrich von Gentz)
”...lobogok, égek elragadtatásomban. Ez a világ legszellemesebb, legbájosabb, legmélyebb, legszebb színdarabja.” írta Thomas Mann Kleist Amphitryonjáról.
Brahms, Wagner, Nietzsche, Rielke, Kafka, Thomas Mann egyaránt rajongott a fiatalon öngyilkosságba menekülõ porosz arisztokratáért, Heinrich von Kleistért, aki bár valamennyiüknél korábban élt, mégis mindannyiukra kortásként hatott. Kleist 1811-ben elkövetett öngyilkossága óta közel kétszáz év telt el, ennek ellenére –s ennél nagyobb dicsõség írót nem érhet- ma is az egyik legmodernebb, legizgalmasabb szerzõként tartják számon.
A legenda szerint Jupiter megkívánta Amphitryon thébai hadvezér feleségét, Alkménét. Míg a férj hadba vonult, addig a fõisten a távollévõ férj alakját öltötte fel, hogy együtt hálhasson Alkménével. A kíséretében lévõ Merkur Amphitryon szolgájának, Sosiasnak az alakját veszi fel. S amikor az igazi Sosias és az igazi Amphitryon hazatérnek, akkor kezdõdik az igazi csata, hogy ki kicsoda valójában.
és a mese nagy érdekességével együtt
végül is nem több egy bohózatnál.
Itt viszont tényleg shakespear-i vígjátékká szellemül,
és egyszerre lesz komikus és fennséges.”
(Friedrich von Gentz)
”...lobogok, égek elragadtatásomban. Ez a világ legszellemesebb, legbájosabb, legmélyebb, legszebb színdarabja.” írta Thomas Mann Kleist Amphitryonjáról.
Brahms, Wagner, Nietzsche, Rielke, Kafka, Thomas Mann egyaránt rajongott a fiatalon öngyilkosságba menekülõ porosz arisztokratáért, Heinrich von Kleistért, aki bár valamennyiüknél korábban élt, mégis mindannyiukra kortásként hatott. Kleist 1811-ben elkövetett öngyilkossága óta közel kétszáz év telt el, ennek ellenére –s ennél nagyobb dicsõség írót nem érhet- ma is az egyik legmodernebb, legizgalmasabb szerzõként tartják számon.
A legenda szerint Jupiter megkívánta Amphitryon thébai hadvezér feleségét, Alkménét. Míg a férj hadba vonult, addig a fõisten a távollévõ férj alakját öltötte fel, hogy együtt hálhasson Alkménével. A kíséretében lévõ Merkur Amphitryon szolgájának, Sosiasnak az alakját veszi fel. S amikor az igazi Sosias és az igazi Amphitryon hazatérnek, akkor kezdõdik az igazi csata, hogy ki kicsoda valójában.
2007. 03. 25.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!