Színházak
Magyar Állami Operaház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1988/1989
- 1987/1988
- 1983/1984
- 1980/1981
- 1979/1980
- 1978/1979
Richard StraussAriadné Naxoszban
- UdvarmesterFranz Tscherne
- ZenetanárGurbán János
- KomponistaVizin Viktória
- TenorThomas PiffkaKovácsházi István
- BacchusThomas PiffkaKovácsházi István
- TáncmesterMegyesi Zoltán
- ParókakészítőRezsnyák Róbert
- Egy lakájSzüle Tamás
- ZerbinettaRácz Rita
- PrimadonnaSzabóki Tünde
- AriadnéSzabóki Tünde
- HarlekinSzegedi Csaba
- ScaramuccioVadász Dániel
- TisztVadász Dániel
- TruffaldinCser Krisztián
- BrighellaHorváth István
- NajádVáradi Zita
- DriádSchöck Atala
- EchoWierdl Eszter
- rendezőAnger Ferenc
- látványZöldy Z Gergely
- koreográfusVenekei Marianna
- karmesterHéja Domokos
Kettő az egyben - hangzik a sokfelől ismerős szlogen, amely Richard Strauss és Hugo von Hofmannsthal sok vita és több átdolgozás közepette fogant operáját is jellemezheti. Egy mitológiai témájú, magasztos opera seria és a commedia dellarte bohókás kedélye kerül ugyanis egymás mellé e műben, miután a keretjáték szerinti bécsi estély láthatatlan házigazdája úgy dönt, hogy az időt megtakarítandó egyszerre szólaljon meg a vendégek szórakoztatására megrendelt két előadás. Kétségbeesett ifjú komponista, szeszélyes primadonna és ugyancsak szeszélyes tenor, egy méltóságteljesen prózai udvarmester meg egy teljes komédiástrupp az előjátékban, majd az egymással csodálatos-furcsán összefésült két műfaj az ünnepi produkcióban. A hűtlenül elhagyott, sőt Naxos szigetén rútul kitett bús Ariadné és Bacchus isten szerelmes egymásra találásával, valamint a komédiások derűs közjátékaival és közbevetéseivel. Életigenlő kommentárjaik legfontosabbikát a vidám társaság üdvöskéje, Zerbinetta énekli a fonaláról elhíresült, reményvesztett krétai királylánynak: hosszú vigasztaló szólója az operairodalom egyik legnehezebb koloratúráriája. Strauss minden ízében igényes, de egyszersmind hálás operája több mint négy évtized után tér vissza most az Operaház színpadára.
2013. 05. 17.