Színházak
Maladype Színház
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
Dante AlighieriPokol
fordítóBabits MihályNádasdy Ádám
- VergiliusLadányi Andrea
- DanteFaragó Zénó
- LuciferOrosz Ákos
- BeatriceFátyol Kamilla
- Filippo ArgentiLendváczky Zoltán
- TizifonéLendváczky Zoltán
- NessusLendváczky Zoltán
- CapaneusLendváczky Zoltán
- Bertran de BornLendváczky Zoltán
- GennydorongLendváczky Zoltán
- CapocchioLendváczky Zoltán
- CaccioLigeti Kovács Judit
- MegéraLigeti Kovács Judit
- CavalcanteLigeti Kovács Judit
- Brunetto LatiniLigeti Kovács Judit
- ThaisLigeti Kovács Judit
- LoderingoLigeti Kovács Judit
- SinónLigeti Kovács Judit
- MinosPáll Zsolt
- Bukott Angyal IIPáll Zsolt
- MinotauruszPáll Zsolt
- RagyaszárnyPáll Zsolt
- OdysseusPáll Zsolt
- UgolinoPáll Zsolt
- FrancescaTankó Erika
- AlektóTankó Erika
- FarinataTankó Erika
- PholusTankó Erika
- Pier Della VignaTankó Erika
- III. MiklósTankó ErikaTompa Ádám
- CatalanoTankó Erika
- BoccaTankó Erika
- Bukott Angyal ITompa Ádám
- PaoloTompa Ádám
- JézusTompa Ádám
- KhironTompa Ádám
- Jacopo RusticucciTompa Ádám
- BűzfarokTompa Ádám
- Ádám mesterTompa Ádám
- JúdásTompa Ádám
Valamint:
Alscher Bettina, Bordi Gábor, Csányi Sarolta Lívia, Horák Zita, Horváth Lilla, Juhász Dalma, Kerekes Tamás, Kovács Judit, Krausz Gergő, Kutrik Lilian, Lakos Marcell, Lukáts Kata, Mácsai Kati, Nagy József, Nemes Zoltán, Orbán Ildikó, Orgován Letícia, Pataki Viktor, Peller Cintia, Rábavölgyi Tamás, Sákovics Eszter, Samu Tímea, Urai Dorottya, Varga Brigitta, Zelencsuk Kata
- rendezőBalázs Zoltán
- produkciós vezetőErős Balázs
- díszlettervezőPolgár Péter
- jelmeztervezőHorányi Júlia
- dramaturgGóczán Judit
- mozgásSzöllősi András
- szövegThomas MannPaolo Santarcangeli
- fordítóBabits MihályNádasdy Ádám
- ütőhangszerKerényi ÁkosMogyoró Kornél
- rendezőasszisztensMátrai Mirella
Dante 1300 nagycsütörtök éjjelére teszi az indulást és húsvét vasárnapjára a megérkezést az istenség trónusához. Az általa elképzelt hármas birodalom a Föld középpontján áthaladó merőleges világtengely körül helyezkedik el. A tengely Jeruzsálem városánál lép be a föld alá úgy, hogy a Pokol egyre szűkülő körei veszik körül, melynek mélyén, a középpontban Lucifer áll jégbe fagyva. A tengely tovább haladva az ellenkező oldalon a Purgatórium csonka kúpján keresztül halad hosszában, majd pedig azt elhagyva, a fennsíkján elhelyezkedő Földi Paradicsommal együtt, az űrben halad tovább a Paradicsom koncentrikus köreinek középpontjain át az ég tetején belefúródva a Rózsa közepébe, ahol az istenség leledzik.
Dante Isteni színjátékának Pokla, Purgatóriuma és Paradicsoma –mely trilógia a Maladype Színház „kalandos utazásainak”és működésének tíz éves évfordulóját kívánja stílusosan egybefogni, először a Pokol fejezetével- nem határozatlan ködbe vesző birodalmak, hanem pontosan körülhatárolt, számokkal felmérhető és részleteiben is pontosan megragadható részei a Térnek. Dante a lélek történetének elmosódó állomásait a belső időből a külső térbe vetíti, ahol azok határozott beosztást, világos tagolást nyernek. Ám nemcsak a költő sorsáról van itt szó, hanem az Emberi lélek sorsáról is az élet útvesztőjében, s örök küzdelméről a Megváltás felé. E rettenetes küzdelem, melynek halottjai is vannak –ezt jelképezi a Pokol- diadalmas is.
A Túlvilág, ahova a szimbolikus Vergilius és Beatrice elvezetnek, nem valami élettől idegen képzelet üres fantazmagóriája, hanem maga az Élet, fölfokozva, sűrítve, mélyítve és magasítva, egy másik regiszterben –akár a színház.
Ebben a túlvilágban éppen annyi szó esik az élőkről, mint a halottakról, de a halottak különös látással bírnak, mely továbbra is az élethez kapcsolja őket, emlékezetük időtlen. Ez a fantasztikum mely a képzelet, az emlékezés és az álmok anyagából van szőve, az Életet jelenti. Dante úgy vélte, hogy az ember boldogságra teremtetett, s hogy a legmagasabb rendű öröm az értelem használatában és az igazság keresésében áll.
A Maladype Színház tíz éves fennállása alatt sokszor bizonyította már ennek a gondolatnak az érvényességét, hiszen választott témáival, darabjaival, egyéni látásmódjával és szokatlan előadásaival következetesen és kitartóan járta a maga alkotóútját. Utazása nem volt könnyű, de mindig izgatta a világ állapota, s hitt benne, hogy sajátos művészi eszközeivel megoldást találhat problémáira. Így van ez ma is. Társulatunkat továbbra is az értelem és a megfontolt elgondolás vezeti.
Március 31-én, a Trafóban bemutatásra kerülő Pokol című előadásunk, sok-sok nagyszerű alkotó közös munkája lesz, akik a művészet különböző területeiről érkeznek, hogy megajándékozzák tudásukkal társulatunkat és a nézőket. A Maladype Színház színészei mellett ők is „alászállnak” majd a Pokolba. Babits Mihály klasszikus szövege mellett, Nádasdy Ádám új fordítása is hallható lesz, melyet kifejezetten erre az alkalomra készített a fordító a társulat számára.
Utazásuk nem egyszerű földi utazás lesz, hanem eksztatikus, túlvilági út középkori víziókkal és modern látomásokkal az emberről, a művészről…
Add át magad ennek a mindent átölelő víziónak és ünnepelj velünk!
Dante Isteni színjátékának Pokla, Purgatóriuma és Paradicsoma –mely trilógia a Maladype Színház „kalandos utazásainak”és működésének tíz éves évfordulóját kívánja stílusosan egybefogni, először a Pokol fejezetével- nem határozatlan ködbe vesző birodalmak, hanem pontosan körülhatárolt, számokkal felmérhető és részleteiben is pontosan megragadható részei a Térnek. Dante a lélek történetének elmosódó állomásait a belső időből a külső térbe vetíti, ahol azok határozott beosztást, világos tagolást nyernek. Ám nemcsak a költő sorsáról van itt szó, hanem az Emberi lélek sorsáról is az élet útvesztőjében, s örök küzdelméről a Megváltás felé. E rettenetes küzdelem, melynek halottjai is vannak –ezt jelképezi a Pokol- diadalmas is.
A Túlvilág, ahova a szimbolikus Vergilius és Beatrice elvezetnek, nem valami élettől idegen képzelet üres fantazmagóriája, hanem maga az Élet, fölfokozva, sűrítve, mélyítve és magasítva, egy másik regiszterben –akár a színház.
Ebben a túlvilágban éppen annyi szó esik az élőkről, mint a halottakról, de a halottak különös látással bírnak, mely továbbra is az élethez kapcsolja őket, emlékezetük időtlen. Ez a fantasztikum mely a képzelet, az emlékezés és az álmok anyagából van szőve, az Életet jelenti. Dante úgy vélte, hogy az ember boldogságra teremtetett, s hogy a legmagasabb rendű öröm az értelem használatában és az igazság keresésében áll.
A Maladype Színház tíz éves fennállása alatt sokszor bizonyította már ennek a gondolatnak az érvényességét, hiszen választott témáival, darabjaival, egyéni látásmódjával és szokatlan előadásaival következetesen és kitartóan járta a maga alkotóútját. Utazása nem volt könnyű, de mindig izgatta a világ állapota, s hitt benne, hogy sajátos művészi eszközeivel megoldást találhat problémáira. Így van ez ma is. Társulatunkat továbbra is az értelem és a megfontolt elgondolás vezeti.
Március 31-én, a Trafóban bemutatásra kerülő Pokol című előadásunk, sok-sok nagyszerű alkotó közös munkája lesz, akik a művészet különböző területeiről érkeznek, hogy megajándékozzák tudásukkal társulatunkat és a nézőket. A Maladype Színház színészei mellett ők is „alászállnak” majd a Pokolba. Babits Mihály klasszikus szövege mellett, Nádasdy Ádám új fordítása is hallható lesz, melyet kifejezetten erre az alkalomra készített a fordító a társulat számára.
Utazásuk nem egyszerű földi utazás lesz, hanem eksztatikus, túlvilági út középkori víziókkal és modern látomásokkal az emberről, a művészről…
Add át magad ennek a mindent átölelő víziónak és ünnepelj velünk!
2011. 03. 31.
Galéria
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!