Színházak
Határon Túli Magyar Színházak Fesztiválja
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
William ShakespeareA vihar
Wyhar - ( így vizsgázunk mi) - III. éves hallgatóinak vizsgaelõadása
- rendezőLászló Sándor
- tanársegédNagypál Gábor
- hangSalamon József
- fényMajoros Róbert
Vizsgaelõadás Shakespeare Vihar címû drámája nyomán
Az elõadás nem Shakespeare Viharja, illetve csak részben az. Igazából az újvidéki Színiakadémia végzõseinek Wyharja. Vélemény arról, mit jelent nekik Shakespeare a XXI.sz- ban, mirõl szól számukra a színház… Ezért az elõadást úgy is értelmezhetjük, mint a még formálódó, fiatal akadémisták pillanatnyi ars poeticáját.
Az alkotók egyszerûségre, ötletességre törekedtek, olyan állapotot teremtve, amelyben egyszerre van jelen a próbák alatti lazaság, az elõadás elõtti lámpaláz vagy az egymás között feszülõ ellentétek, barátságok…
A Shakespeare darab interpretálása sem könnyû feladat, de ebben az esetben, még azokat a pillanatokat is el kell játszaniuk a fõiskolásoknak, amikor éppen „nem játszanak”. Hiszen végig mindenki jelen van a színpadon, akinek azonban éppen nincs jelenése, az újságot olvas, pletykál, lekési a jelenetét, stb. Az egyes szerepekkel kapcsolatban pedig gyakran a saját véleményüket is megmutatják.
Megismerünk egy klasszikus mûvet és közben megismerjük a szerepeket játszó fiatalokat. Ezért izgalmas ez a produkció.
Góli Kornélia
Az elõadás nem Shakespeare Viharja, illetve csak részben az. Igazából az újvidéki Színiakadémia végzõseinek Wyharja. Vélemény arról, mit jelent nekik Shakespeare a XXI.sz- ban, mirõl szól számukra a színház… Ezért az elõadást úgy is értelmezhetjük, mint a még formálódó, fiatal akadémisták pillanatnyi ars poeticáját.
Az alkotók egyszerûségre, ötletességre törekedtek, olyan állapotot teremtve, amelyben egyszerre van jelen a próbák alatti lazaság, az elõadás elõtti lámpaláz vagy az egymás között feszülõ ellentétek, barátságok…
A Shakespeare darab interpretálása sem könnyû feladat, de ebben az esetben, még azokat a pillanatokat is el kell játszaniuk a fõiskolásoknak, amikor éppen „nem játszanak”. Hiszen végig mindenki jelen van a színpadon, akinek azonban éppen nincs jelenése, az újságot olvas, pletykál, lekési a jelenetét, stb. Az egyes szerepekkel kapcsolatban pedig gyakran a saját véleményüket is megmutatják.
Megismerünk egy klasszikus mûvet és közben megismerjük a szerepeket játszó fiatalokat. Ezért izgalmas ez a produkció.
Góli Kornélia
2005. 02. 10.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!