Hírek
Ennek az összegnek közel fele a külföldi pályázati forrásokból elnyert összeg, valamint a határon túl tartott előadások utáni bevétel képezi, a másik részét pedig a hazai pályázatokból nyert támogatás és az országban tartott előadások utáni bevétel teszi ki. Az elmúlt évben megerősödött a társulat jelenléte Budapesten, amelyet 2019-ben még stabilabbá szeretne tenni az Osonó.
2018-ban a 72 előadás mellett a társulat 61 interaktív közönségtalálkozót és egy színházfesztivált szervezett, valamint 95 műhelyfoglalkozás és 5 drámatábor által adott teret a fiatalok és felnőttek képzésének.
A társulat, amely tevékenységének 58 százaléka romániai városokban, 36 százaléka külföldön és 6 százaléka Sepsiszentgyörgyön zajlott, jól együttműködött a sepsiszentgyörgyi Művészeti és Népiskolával, amellyel közösen szervezi a csoportvezető- és pedagógus képzést valamint az interetnikai drámatábort, de sikeresen együttműködött a Plugor Sándor Művészeti Líceummal is, amelynek drámatagozatos diákjai több oktatási projektben és szakmai gyakorlaton vettek részt annak köszönhetően, hogy a színházműhely Regisztrált Tehetségpont és Európai Tehetségpont minősítéssel rendelkezik. A 2016-ban elkezdődött együttműködés a Kolozsvári BBTE Színház és Film Karával gyümölcsözően folytatódott, hiszen állandóan részt vesz egyetemi hallgató a társulat munkájában.
2018-ban Budapesten, a Bakelit Multi Art Centerrel partnerségben hosszú távú stratégia kidolgozás történt. A magyar fővárosban leginkább előadásokat játszott az Osonó, de a társulat két tagja – Fazakas Misi és Mucha Oszkár – rendszeresen tartottak szakmai, önismereti és csapatépítő műhelyfoglalkozásokat fiatalok és pedagógusok számára.
Romániában az Etnikumközi Kapcsolatok Hivatalának támogatásával számos iskolába látogatott el az Osonó, a Román Kulturális Alap támogatásával pedig három nagy turnén is részt vett a társulat.
2019-ben főként a budapesti és a nemzetközi projektekre koncentrál az Osonó Színházműhely, amely a továbbiakban is három kulcsszóra építi tevékenységét: színház, oktatás és szociális projektek
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Azt nézzék, hogy a Blanche-t hogyan játszom el.”
Takács Kati 1975-ben kezdte hivatalos színészi pályáját, de már több mint 50 éve játszik színpadon. Ez idő alatt megjárt jónéhány színházat, voltak emlékezetes alakításai, összegyűjtött rengeteg tapasztalatot, tudást. A Budaörsi Latinovits Színház társulati tagja, ahol mostanság Blanche-ként és Poloniusként remekel. Vele beszélgettünk. Farkas Éva