Hírek
- Talán az a megszokottabb, hogy Bajári Levente Harangozó – díjas balett művésszel , a Magyar Állami Operaház első magántáncosával sokkal inkább Budapesten a Magyar Állami Operaházban, vagy neves külföldi balett fesztiválokon találkozhatunk, mintsem Kecskeméten. S most mégis itt beszélgetünk…
- Valóban így van. Olyannyira, hogy talán általános iskolás koromban osztálykiránduláson voltam utoljára ebben a szép városban. Akkor várost néztünk, gyönyörködtünk a sok szép épületben, most azonban nem turistaként vagyok itt és nem pihenni jöttem. Barta Dóra érdemes művész, a Kecskemét City Balett vezetőjének meghívására érkeztem Kecskemétre.
- Honnan ismeritek egymást Barta Dórával?
- Nagyon – nagyon régóta ismerem Dórát! A pályám során többször összehozott minket az élet a művészi munka, az alkotás terén. Volt például, hogy ő rendezte vagy koreografálta azt a darabot, amiben én is játszottam az Operában. Régóta ismerem és már a kezdetektől nemcsak munkakapcsolat, hanem baráti érzések is övezik a mi kapcsolatunkat. Végtelenül tisztelem és szeretem őt nemcsak a művészi látásmódja miatt, hanem azért is, mert roppant sokrétű ember: koreográfus, rendező, csoportvezető is egyben. Ez mind más – más embert kíván, de mégis ugyanazért a célért küzdő embert. Nagyon hasonló olvasatban látjuk a világot Dórával, nyilván ezért engem keresett és talált meg.
- Ezek után teljesen egyértelmű számomra, hogy a meghívásod kapcsolatban van a Kecskemét City Balettel…
- Pontosan így van. Öt napos – talán nevezhetjük így – tréninget tartottam a Kecskemét City Balett táncművészei számára.
- Mi volt az apropója, hogy éppen most érkeztél ide, ebbe a kecskeméti táncműhelybe. - Praktikus és gyakorlati oka is van annak, hogy éppen most tanítottam Kecskeméten. A praktikus ok az, hogy a felfokozott életvitelem kapcsán most volt olyan szerencsés időszak, amikor eleget tudtam tenni a kedves meghívásnak és meg tudtam valósítani a kecskeméti oktatást. A gyakorlati ok pedig az volt, hogy Barta Dóra együttes vezető is éppen erre az időszakra szeretett volna megnyerni engem, néhány héttel a Traviata bemutatója előtt.
- Miért éppen most? - Dóra szerette volna, ha a Traviata bemutatója előtt és a tényleges próbafolyamat legelején a KCB balett művészei részt vesznek egy olyan kurzuson, ahol az ő modern tánc profiljuk mellett illetve annak kiegészítéseként a klasszikus balett eszközvilága is megerősítést kap. Főleg a spiccet, forgásokat és különböző ugráskombinációkat gondoltuk újra és tökéletesítettük ezeken az órákon.
- Hogy érezted magad a táncosainkkal? - Nagyon vártam ezeket az alkalmakat, hiszen Dórától is és szakmai berkekben is nagyon sok jót hallottam a Kecskemét City Balettről. A velük való találkozás teljes egészében alátámasztotta a róluk szóló információkat. Az egyik leglelkesebb csapat volt, akikkel valaha találkoztam. Minden megmozdulásuk arról árulkodik, hogy kiműveltek, értik és szeretik is a táncot, sőt nemcsak szeretik, hanem valósággal életcéljuknak tekintik ezt. Ez pedig átviláglik minden mozdulatukon. Nagyon kellemes emlékeket viszek magammal a próbateremből, bízom benne és örömmel gondolok arra, hogy ők ugyanígy gondolkodnak rólam, illetve ezekről a közös órákról!
- Mik a következő céljaid.
- Természetesen karácsony közeledtével, mint minden balett táncosnak – így nekem is – a Diótörő színpadán a helye! De mindemellett szeretném a saját, jelenleg is futó projektjeimet is tovább vinni! Szeretnék továbbra is minél több darabban táncolni. S természetesen amint újabb meghívást kapok, akkor nagy szeretettel jövök majd vissza Kecskemétre a Kecskemét City Balett értékes táncművészeihez és kiváló vezetőjükhöz, Barta Dórához.
(Pölös J.)
-
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György -
Művészek írták
Abszurd királyság
A Műcsarnok abban a reményben vette fel idei programjába az Übü király drámához köthető, élményszerű ugyanakkor informatív tárlatát, hogy az a kánont szélesíti és bizonnyal „művészetet művészettel csináló” kiállítás. Új kutatásokat prezentál: látványos módon.