Búcsúzik a legfiatalabb Romeo
A szolnoki Szigligeti Színház Romeo és Júlia előadása május 17-én látható utolsó alkalommal a Thália Színházban az eddigi legfiatalabb magyar Rómeó, Dósa Mátyás és Molnár Nikoletta főszereplésével.
A szolnoki Szigligeti Színház Romeo és Júlia előadása május 17-én látható utolsó alkalommal a Thália Színházban az eddigi legfiatalabb magyar Rómeó, Dósa Mátyás és Molnár Nikoletta főszereplésével. A telt házas előadás a vidéki bérletrendszer működése miatt kerül le a műsorról, összesen 36-szor tekinthettek meg a nézők.
Dósa Matyi nagyon meglepődött, amikor felkérték a szerepre, hiszen még senki sem játszotta el ilyen fiatalon Romeot. „Igazán komoly feladatot kaptam, de a próbák során rájöttem, hogy nagyon sok közös vonás van bennem és Romeoban. Mindketten érzékenyek, lobbanékonyak, szenvedélyesek vagyunk. Romeo igazi romantikus alkat, úgy udvarol, ahogy ma már nem szokás. Rólam is azt mondja a kedvesem, hogy azon ritka fiúk közé tartozom, akik még megadják a módját az udvarlásnak.” Júlia szerepét Molnár Nikoletta alakítja, akire egy színészválogatás után osztotta Kiss József rendező ezt a karaktert. Ma már a színésznő is a színház tagja. Júliát is általában idősebbek szokták játszani, Molnár Nikoletta azonban nem bánja, hogy ilyen fiatalon találkozott ezzel a szereppel. „Minél idősebb az ember, annál nehezebb visszaemlékeznie a saját gyerekkorára, arra, hogy milyen volt 14 évesen. Az életben – és a színházban egyaránt – annyi minden ragad ránk, amit később nagyon nehéz levetkőzni, és visszamenni ahhoz az életkorhoz, amikor még tökéletesen tiszták és nyitottak voltunk. Talán mi még kevésbé távolodtunk el akkori önmagunktól.”
Dósa Matyinak – az eljátszott karakterrel érzett hasonlóság ellenére – azért meg is kellett küzdenie a szerep hiteles megformálásáért: megtanult például párbajozni és Shakespeare klasszikus szövegét – melyet Mészöly Dezső fordításában adnak elő – olyan természetesen kell elmondania, mintha hétköznapi nyelven beszélne.
A rendező, Kiss József igyekezett letisztult formanyelvvel, a hagyományokban állóan, de korszerűen kiásni az eredeti darabból azokat a lényegi és örök emberi pillanatokat, érzéseket, mondanivalót, amiért ez a mű megíródott. Romeo egy álmot követ, és később, amikor rájön, mi lesz a végzete, akkor elfogadja, hogy meg kell halnia. Ám a halál itt egyenlő a szerelemmel és a beteljesüléssel. Romeo boldogan hal meg.
Szolnoki Szigligeti Színház
Dósa Matyi nagyon meglepődött, amikor felkérték a szerepre, hiszen még senki sem játszotta el ilyen fiatalon Romeot. „Igazán komoly feladatot kaptam, de a próbák során rájöttem, hogy nagyon sok közös vonás van bennem és Romeoban. Mindketten érzékenyek, lobbanékonyak, szenvedélyesek vagyunk. Romeo igazi romantikus alkat, úgy udvarol, ahogy ma már nem szokás. Rólam is azt mondja a kedvesem, hogy azon ritka fiúk közé tartozom, akik még megadják a módját az udvarlásnak.” Júlia szerepét Molnár Nikoletta alakítja, akire egy színészválogatás után osztotta Kiss József rendező ezt a karaktert. Ma már a színésznő is a színház tagja. Júliát is általában idősebbek szokták játszani, Molnár Nikoletta azonban nem bánja, hogy ilyen fiatalon találkozott ezzel a szereppel. „Minél idősebb az ember, annál nehezebb visszaemlékeznie a saját gyerekkorára, arra, hogy milyen volt 14 évesen. Az életben – és a színházban egyaránt – annyi minden ragad ránk, amit később nagyon nehéz levetkőzni, és visszamenni ahhoz az életkorhoz, amikor még tökéletesen tiszták és nyitottak voltunk. Talán mi még kevésbé távolodtunk el akkori önmagunktól.”
Dósa Matyinak – az eljátszott karakterrel érzett hasonlóság ellenére – azért meg is kellett küzdenie a szerep hiteles megformálásáért: megtanult például párbajozni és Shakespeare klasszikus szövegét – melyet Mészöly Dezső fordításában adnak elő – olyan természetesen kell elmondania, mintha hétköznapi nyelven beszélne.
A rendező, Kiss József igyekezett letisztult formanyelvvel, a hagyományokban állóan, de korszerűen kiásni az eredeti darabból azokat a lényegi és örök emberi pillanatokat, érzéseket, mondanivalót, amiért ez a mű megíródott. Romeo egy álmot követ, és később, amikor rájön, mi lesz a végzete, akkor elfogadja, hogy meg kell halnia. Ám a halál itt egyenlő a szerelemmel és a beteljesüléssel. Romeo boldogan hal meg.