Színházak
Shakespeare Fesztivál Gyula
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
William ShakespeareA vihar
Tae-Suk Oh Director
Eun-A Cho Stage designer
Aikawa Masaaki and Kyung-Chun Lee Lighting designers
Seung-Mu Lee Costume designer
Keun-Sung Moon Choreography
Eun-Jeung Wu Music arrange
- rendezőOh Tae Suh
- díszlettervezőEun-A Cho
- jelmeztervezőSeung-Mu Lee
- világításLee Seung-Mu
- koreográfusKeun-Sung Moon
- zenei rendezőWu Eun-Jeung
Oh Tae-suk koreai drámaíró, rendező és színészetet oktató tanár. Jelenleg nyugalmazott professzora a Szöuli Nemzeti Színháznak. 1984-től művészeti vezetője és alapítója a Mohkwa Repertory Company-nak. 1968-ben kezdett drámai műveket írni. Több mint hatvan darabjának az alapmotívuma a koreai kultúra archetípusaiból, illetve jelenéből és múltjából táplálkozik. Egyedülálló színházi módszert hozott létre, amelynek alapját a hagyományos koreai esztétika, nyelvhasználat és kifejezésmód képezi. Az utóbbi időben Oh Tae-suk Shakespeare-adaptációi nemzetközi elismerésben is részesültek, legutóbb, 2011-ben elnyerte a The Herald Angels díjat az edinburghi fesztiválon.
Oh Tae-suk Vihar feldolgozása az ötödik századi Koreában játszódik. Az előadás újra gondolása és adaptációja Shakespeare utolsó és legkomolyabb színművének. A történet Zilzi királyról szól, aki belemerül a Tao mágiájának a tanulmányozásába. Ezért Zabi királyra bízza a birodalom kormányzását. Amíg Zilzi király távol van, Zabi átveszi az irányítást Soji, Zilzi testvérének segítségével, és megfosztják a régi királyt a trónjától… A történetet A Három Királyság Koreai Krónikájának igaz története is ihlette. Így Oh Tae-suk Viharjában keveredik a történelmi valóság a koreai kultúrával és a Shakespare-i fikcióval. Ebben az előadásban Caliban, Ssandua néven egy kétfejű szörnyeteg lesz, Ariel pedig, Zewoong néven egy sámán papnő, aki védelmezi az embereket és elűzi a gonosz szellemeket. A tradicionális koreai hangszereken megszólaltatott zenékkel, illetve a gyönyörű, díszes jelmezekkel előadott produkció az emberi természet korlátairól és lehetőségeiről szól. Főbb témái pedig a szerelem, az árulás, a megbocsátás és megbékélés
2011. 08. 13. Európai premier - Királyi Színházban, Edinburgh