Színházak
Veszprémi Petőfi Színház
- 2022/2023
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1986/1987
Tennessee WilliamsOrfeusz alászáll
- Jabe TorranceSzilágyi Tibor
- LadyJabe feleségeTóth Loon
- Val XavierPap Lívia
- David CutrereSiménfalvy Lajos
- Carol CutrereUjhelyi Olga
- TalbottseriffBorsos Beáta
- Vee Talbotta seriff feleségeSoltis Eleonóra
- Dolly HammaMagyar Kinga
- rendezőÁcs János
- díszlettervezőMenczel Róbert
- jelmeztervezőLaczó Henriette
Norrison bankelnök, aki egyébként az élet minden apró részletét a kezében tartja, hirtelen egy megoldhatatlannak tűnő feladattal találja magát szemben: Lydia, a nála nevelkedő, elkényeztetett gazdag lány titokban férjhez megy egy taxisofőrhöz. Ami nem lenne akkora baj, ha nem ő vállalt volna személyes felelősséget a lányért a nagyon befolyásos szülők előtt. Nincs mit tenni, el kell érni, hogy a szülők elfogadják. De hogyan lehet mindezt elfogadhatóvá rendezni?
És a gépezet beindul… Molnár Ferenc: Egy, kettő, három című vígjátéka ősbemutatója 1929-ben volt a Vígszínházban. Emlékezetes előadás volt 1974-ben, a Madách Kamaraszínházban. Norrison főszerepét akkor Márkus László játszotta, mintegy \"végigvezényelte\", mintha közben lélegzetet sem vett volna. Az Egy, kettő, három a \"nagy bonyolítás\", a \"bábkreálás\", a \"rendelkezés\" vígjátéka. Egyszerre fergeteges komikus játéklehetőség a színész számára, s egyszerre nehéz feladat, mert ugyanakkor fel kell mutatni az egész embergyártó mechanizmus félelmetes erejét. Norrisonnak mindössze egy órája van arra, hogy a gondjaira bízott amerikai milliárdoslány szívszerelmét taxisofőrből tökéletes gentlemanná varázsolja. A feladat hibátlan megoldása szinte lehetetlen. És éppen ez a lehetetlenség sarkalja. Norrisont arra, hogy olyan koncentráltsággal, olyan idegi és fizikai erőbedobással dolgozzék a sikerért, amilyenre csak ritkán képes az ember - s akkor is csak élete egy-egy döntő pillanatában.
Most Szilágyi Tiboré a feladat, hogy megteremtse a közönség előtt ezt a koncentráltságot, ezt a maximális idegi is fizikai erőbedobást. Molnár darabja a színészi mesterség technikai bravúrsorozatát követeli. A vígjáték a színpadi konstrukció elbűvölő egységével, hiánytalan természetességével és karcsú lendületével a műfaj egyik vitathatatlanul elismerhető csúcsteljesítménye. Norrison, a \"bábumozgató\" iróniával táncol végig a tragikus és humoros folyamat boratvaélén. Végig tisztában van az általa vezényelt színjáték erkölcsi értékével. Kosztolányi írja, hogy Molnár szatírája, tetőpontján Moličre-i magaslatokba emeli nézőit.
És a gépezet beindul… Molnár Ferenc: Egy, kettő, három című vígjátéka ősbemutatója 1929-ben volt a Vígszínházban. Emlékezetes előadás volt 1974-ben, a Madách Kamaraszínházban. Norrison főszerepét akkor Márkus László játszotta, mintegy \"végigvezényelte\", mintha közben lélegzetet sem vett volna. Az Egy, kettő, három a \"nagy bonyolítás\", a \"bábkreálás\", a \"rendelkezés\" vígjátéka. Egyszerre fergeteges komikus játéklehetőség a színész számára, s egyszerre nehéz feladat, mert ugyanakkor fel kell mutatni az egész embergyártó mechanizmus félelmetes erejét. Norrisonnak mindössze egy órája van arra, hogy a gondjaira bízott amerikai milliárdoslány szívszerelmét taxisofőrből tökéletes gentlemanná varázsolja. A feladat hibátlan megoldása szinte lehetetlen. És éppen ez a lehetetlenség sarkalja. Norrisont arra, hogy olyan koncentráltsággal, olyan idegi és fizikai erőbedobással dolgozzék a sikerért, amilyenre csak ritkán képes az ember - s akkor is csak élete egy-egy döntő pillanatában.
Most Szilágyi Tiboré a feladat, hogy megteremtse a közönség előtt ezt a koncentráltságot, ezt a maximális idegi is fizikai erőbedobást. Molnár darabja a színészi mesterség technikai bravúrsorozatát követeli. A vígjáték a színpadi konstrukció elbűvölő egységével, hiánytalan természetességével és karcsú lendületével a műfaj egyik vitathatatlanul elismerhető csúcsteljesítménye. Norrison, a \"bábumozgató\" iróniával táncol végig a tragikus és humoros folyamat boratvaélén. Végig tisztában van az általa vezényelt színjáték erkölcsi értékével. Kosztolányi írja, hogy Molnár szatírája, tetőpontján Moličre-i magaslatokba emeli nézőit.
2001. 11. 23.
Galéria
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!