Színházak
Nemzeti Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 1991/1992
- 1988/1989
- 1985/1986
- 1984/1985
Arthur Honegger - Paul ClaudelJohanna a máglyán
– Bozsik Yvette Társulat
- Szent JohannaTompos KátyaKiss Emma e.h.
- Szent DomokosBlaskó Péter
- Hordók anyjaUdvaros Dorottya
- Lisztes molnárBodrogi Gyula
- AnyaNagy Mari
- KlerikusBakos Kiss Gábor m.v.
- NőHuszárik Kata m.v.
- GyerekNovák Milán Ambrus
- A Szent SzűzDenk Viktória
- PorcusKiss B. AttilaKóbor Tamás
- MargitBátori ÉvaHeiter Melinda
- KatalinGémes KatalinBakos Kornélia
- TenorHajdú András
- BasszusKristóf István
- KlerikusDékán Jenő
- rendezőVidnyánszky Attila
- díszlettervezőAlexander Belozub
- jelmeztervezőAlexander Belozub
- dramaturgRideg Zsófia
- fordítóRaics István
- koreográfusBozsik Yvette
- maszktervezőVarga-Járó Ilona
- vezényelKocsár BalázsStrausz Kálmán
- karigazgatóSapszon Ferenc
- korrepetitorKomlósi Zsuzsa
- rendezőasszisztensTüű Zsófia
Ott áll a Szűz a máglyára kötözve, még mielőtt a lángok elérnék, és ebben a valóságos szituációt felfüggesztő sokkhelyzetben a néző mintegy Johanna lelkében nézheti végig élete főbb történéseit. Különösség még, hogy fordított sorrendben peregnek le az események: az időben legkorábbit látjuk utoljára, mondhatni az ikonok fordított perspektívájával rokon ez a szerkesztési mód.
„Paul Claudel oratóriuma valójában azt a drámát idézi, mely Jeanne d’Arc szentté avatási perekor az egyház szívében lejátszódott. Ez a választás egyszerre jelentette Claudel számára a remekművet és az igazságot. Művében a szentség és a zseniális ihlet meredek sugara világítja át a történelem betűit. Kemény fény, dantei világítás. Bűn és szentség középkori, sőt Evangéliumi szókimondással kerül a helyére, ahogy az a középkori misztériumokban volt szokás, vagy ahogy azt a paraszti passiójátékokban tették.
Arthur Honegger, a zeneszerző, úgy tudott alkotni Paul Claudellel, ahogyan arra mindig is vágyott. Korábban egy levelében azt írta, olyan együttműködésről álmodik, amely arra a teljeségre jut el, hogy a költő gyakran zenészként gondolkodik, a zenész pedig költőként. Így az egyesülésből születő mű nem egy sor hozzávetőleges ötlet és konszenzus véletlenszerű eredménye lesz, hanem egyetlen gondolat kétféle megközelítésének harmonikus szintézise.
2013. 11. 29.