Kovács Domokos
reburn a cathedral

Bemutató éve: 2022
Nyelvi infó
„Két bábszínész és három táncos inspiratív összmunkáját láthatjuk Kovács Domokos csak női előadókkal készített legújabb fizikai bábszínházi előadásában. A bábszínészként végzett koreográfus-rendező a világban egyre inkább elharapódzó erdőtüzek, illetve ellenálló mozgalmak és forradalmi megmozdulások képeiből, valamint az alkotó-előadók személyes élményeiből inspirálódva a világban és az emberi lélek belsejében zajló forrongásokról beszél ebben a pusztulás és újjászületés dinamikájában pulzáló, szöveg nélküli előadásban. A Kárpáti Panna tervezte látványvilág hol a lángokban álló világ elől menekülő állatokra emlékeztető, hol egy katedrális boltíveivé összeálló, vázszerű, félfigurális bábjai és az őket animáló előadók Tarr Bernadett szuggesztív zenéjére nem csak az önmagát újra meg újra elemésztő természeti és épített világról mesélnek érzékletesen, hanem a pusztulásba hanyatló, és önmagát hamvából újra meg újra újrateremtő emberi kultúráról és annak vívmányairól is. A produkció a korábban javarészt szólókat vagy kétszereplős előadásokat jegyző Kovács Domokos első olyan rendezése, amelyben ő maga nem lép előadóként a színpadra.” Sándor Júlia, kurátor
Előadók: Egyed Bea, Lőrinc Katalin, Nagy Csilla, Nagy Petra Mária, Podlovics Laura
Tervező: Kárpáti Panna
Zeneszerző: Tarr Bernadett
Dramaturg: Nagy Orsolya
Fénytervező: Váradi András
Projekt manager: Gulyás Dóra
Produkciós asszisztens: Vajdai Veronika
Rendező: Kovács Domokos
|| 14+ ||
MEGJELENÉSEK
„A Reburn a cathedral bevezető jelenete szelíd invitáció a mozgás és a képek felismerésének játékába. Mi pedig valóban felismerjük ezeket és okosnak érezzük magunkat, ami megnyugtató és örömteli élmény számunkra – és egyértelműen felismerhető a néző együttgondolkodását kérő ezen gesztusban Kovács Domokos rendező művészi hitvallása. [...]
Nekünk nagyon megrázó élmény volt látni azt a jelenetet, amikor az emberi testek önkéntelen mozgásba jöttek, és amit a társak megértve vagy félreértve csitítani kezdtek. Valami hasonlót élünk át folyamatosan, amikor szembesülünk a magyar társadalom alapjelenségével, avval, hogy az uralmon lévők az idő kerekét vissza akarják forgatni, és nem hagyják természetes változásában változni. A jó szándékú, csitítgató nagymamalelkület gátja annak, hogy a következő generáció a magáénak tudhassa a jelent.”
Két Lámpás, Kétlampas.blog.hu
„Egyedi jelenléte hidat is képez a táncszakmában régóta benne lévő, higgadtan és megfontoltan mozgó Nagy Csilla és Lőrinc Katalin, valamint az eredetileg bábszínészként végző, ifjabb kollégák között. Podlovics Laura és Nagy Petra Mária bábszínész mivolta azonnal érződik rajtuk, mihelyst egyedül vagy partnerrel kezükbe veszik a levegős szerkezetű bábokat. Azonban amilyen szeretettel és kecsesen mozgatják a figurákat, saját magukat is úgy „táncoltatják”, mintha maguk is bábok lennének. Különösen igaz ez Podlovics egyre eksztatikusabbá és felhevültebbé váló szólójára, amiben a hergeltség, a düh és az elfáradás egyaránt megjelenik. [...]
A reburn a cathedral fináléjában minden táncos bábok nélkül, külön helyen, de ugyanazzal a minőséggel táncolja ki a feszültséget, amíg le nem megy a fény. Össze is kapcsolódnak meg nem is. Vajon meddig lehet együtt és egyedül is ilyen felfokozott állapotban létezni, folyton újrakezdeni, felállni, és mikor csendesül el minden és mindenki? Nem tudni. Talán a világot egyszer majd beborító hamuról is készít Kovács Domokos előadást, az összművészet és a „rebuilt” jegyében.” Németh Fruzsina Lilla, Prae.hu
VENDÉGJÁTÉKOK
Abstract Festival –International Contemporary Puppet Festival, Budapest (HU), 2023
Ördögkatlan Fesztivál, 2023
Kovács Domokos
… (1993) 2017-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen bábszínészként, Meczner János és Tengely Gábor osztályában.
Emellett tánccal és különböző mozgásformákkal foglalkozik: 5 évig volt tagja a Tímár Sándor vezette Csillagszemű néptáncegyüttesnek, 7 évig tanult tai chit, illetve 10 éve foglalkozik aktívan kortárstánccal.
Az egyetem elvégzése óta szabadúszóként dolgozik az ország különböző városaiban illetve külföldön, színészként, táncosként és koreográfusként egyaránt. A munkáiban leginkább a bábszínház és a tánc vegyítésével valamint az ebből létrejövő új formanyelvvel, a fizikai bábszínházzal kísérletezik. 2019-ben fél évig óraadó tanár volt a Színművészeti Egyetemen, ahol Gál Eszterrel közösen ugyanezt vizsgálták.
Fontosabb munkái:
reburn a cathedral – rendező-koreográfus (bemutató: 2022. december 16. Jurányi Prodikciós Inkubátorház, Budapest)
Dancing On A Grinder – rendező-koreográfus, előadó (bemutató: 2021. szeptember 18. Bethlen-téri Színház, Budapest)
Monument 0.6 Heterochrony – táncos (bemutató: 2019. december 6. PACT Zollverein, Essen, rendező: Salamon Eszter)
Amőba – táncos (bemutató 2019. május 11. Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, rendező: Nagy Csilla)
Kovács Domokos: H.A.N.- táncos, rendező-koreográfus (bemutató: 2015. december 15. Színház- és Filmművészeti Egyetem (Ódry Színpad)
Blind – koreográfus, asszisztens (bemutató: 2015. szeptember 19., Charleville- Méziéres, rendező: Nancy Black és Duda Paiva)
KAPCSOLAT
Kovács Domokos
kovdomokos@gmail.com
+36.30.657.3906
Facebook ▷▷ domokos.kovacs, eszmeegyesulet, fuge.produkcio
Instagram ▷▷ kovacsdomokos
Támogatók
Budapest Főváros Önkormányzata, Staféta, Füge Produkció, Új Előadóművészeti Alapítvány, Európai Szabadúszó Művészek Egyesülete, Emberi Erőforrások Minisztériuma, MU Színház, Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
A produkció a Budapest Főváros Önkormányzata által meghirdetett Staféta program keretében valósult meg.