Írások
Felnőtt játszótér –

A II. Richárdban is felfordult a világ, a drámaíró az udvar felnőttjeit már mint gyermekkorukban megrekedt vágyakozókat és cselekvőket mutatja be. És tudjuk, diagnózisa azóta is, ma is helytáll. A 19. század vége felé az életreform mozgalmak az őrült világ testi-lelki bajait megelőzéssel akarták kezelni. Ilyen példát kínált például a Gödöllői Művésztelepen vagy még korábban a Fröbel-mozgalom játszóterein: a művészi tornával, természetbarát közegben, szerves anyagokból készült játékokkal operáló újpedagógia-ideál. A szabadtéri torna-parkokban megjelentek a gyermeki ergonómiát követő a különféle hinta- és mászó-alkalmatosságok. Hozzá a napsütötte gyerekszobák derűs színekkel, életkorhoz illő tárgyakkal várták a (minta)gyereket, mára látszik, mindhiába.
Tompa Gábor rendező és Antal Csaba díszlettervező mobil díszletben fogalmazzák meg az előadást. Ennek alapelemei hamar mozgásba lendülnek. Körhintaszerűen forognak az áttetsző színpadtakarások, később a bújócskázás eszközéből reneszánsz gyilkoló-géppé változnak. Amint a Tower szigorú ruháját / sötétlő architektúráját is később ölti fel a teret hátul lezáró, rideg corten-acélnak látszó nagy fal. Félmagasságában vízszintes vascső tartozik hozzá, és majd többféle módon, más-más teret képezve a nagy fémcsúszda, konzol-híd mobil csuklós függesztéssel kapcsolódnak rá. A fal emeleti négy zárt ajtajának csiki-csuki dramaturgiájához illeszkedve / azzal feleselve a játszók vagy a díszítők nyílt színen állítják a rámpát ide-oda.