Írások

Antal Csaba rövid, de jelentős kaposvári bemutatkozás után a szolnoki színházból indult, én maradtam az elsőben. A visszatekintés másik, elméleti pólusát a színház szellemi közegében a színháztörténeti és dramaturgiai elemzés jelentette és képviseli ma is. Bécsy Tamást idézem: „A Shakespeare-i alakok pozitív dinamizmusai is a világszemlélettel vannak összefüggésben […] a trónra alkalmas személy – aki a világképben rögzített rendet ismét helyreállítja. Ilyen alak Richmond a III. Richárd végén, Malcolm a Macbeth befejezésénél, Fortinbras a Hamlet utolsó mozzanatában.”
Antal Csaba térségünkben és azon jóval túl is: kimagasló alkotója a színházművészet vizuális szférájának. Alapító tagja az egykor Giorgio Streler – ma Tompa Gábor vezette – Európai Színházi Uniónak. Rangos, nagy múltú színházakban dolgozott az ógörög Epidaurosztól a párizsi Theatre Odeonig.