Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Hírek

    Színháztörténeti vállalkozás Az ember tragédiája 2.0 Fehérváron

    2021. szeptember 28.
    Talán a Társulat sem hitte el egészen, hogy szeptember 25-én felment a függöny, és végre a nagyközönség is láthatja a mostanra #négyíró #négyrendező #egytársulat jelzőkkel futó monumentális művet, Az ember tragédiája 2.0-át.

    Hosszú volt az út a bemutatóig, tele akadályokkal, buktatókkal, ennek ellenére  színháztörténelmet írt  fehérvári színház a Az ember tragédiája 2.0 újragondolt bemutatásával.

    A próbafolyamat már nehézkesen indult, hol online, hol élőben, a tavalyi bemutatót a covid akadályozta meg, hiába állt minden és mindenki készen arra, hogy a madách-i gondolatmenetet folytatva a XX-XXI. századba utazzunk Darvasi László, Márton László, Tasnádi István és Závada Pál szín-fogatán. Az időutazás kalauzai Bagó Bertalan, Hargitai Iván, Horváth Csaba és Szikora János, és persze az egész társulat.

    A Keretjáték emlékek nélküli emberpárja indul el a hosszú kalandra. Sághy Tamás, a szín Ádámja ezt a látens bűnnélküliséget élvezte leginkább: „Nagyon érdekes ez a naivitás, kevés olyan szerepet játszottam, amiben ez van, úgyhogy ez nekem kifejezetten érdekes és izgalmas.”

     

    A Titanic színben már olyan központi fogalmak is felszínre kerülnek, mint a női szerepek, vagy épp a feminizmus. Tóth Ildikó, a szín Évája életét éppen ez befolyásolja: „Itt találkozik egy személyes sors érintettség Éva személyében. A Titanichoz képest az előző század végén már bőven voltak olyan női mozgalmak, amelyek egy kicsit próbálták kiharcolni a női nemnek az egyenjogúságot.”

    A Nagyváradi-berlini szín a XX. század legdermesztőbb évtizedein utaztatja keresztül Ádámot és Évát. Olyannyira, hogy itt már Kiss Diána Magdolnának, a szín Évájának igazi színészi bravúrt kellett végrehajtania: Igyekszem úgy elkülöníteni ezt a négyfajta Évát, hogy az összes kornak, amit megjelenítünk ebben a színben, mindegyik Éva a megfelelően tükrözze azt a kort és érzést, ami akkor volt.”

    A Délfrancia szín a művészet és politika összefonódását taglalja. Itt Lucifer (Krisztik Csaba) egy kegyetlen politikus, a kommunista párt jobb keze: „Aki minden egyes pillanatban – egy születésnapi zsúr kellős közepén is - felhívja Picasso figyelmét arra, hogy a lojalitását mindien egyes pillanatban meg kell mutatnia, be kell bizonyítania. Ezt a lehető legkegyetlenebb érzelmi módszerekkel képes Picassonál alkalmazni.”

    Végül, de nem utolsósorban a Csendes-óceáni szín valójában már a jelenben játszódik. A szemétszigeten zátonyra futott luxusjacht gyönyörűen jelképezi a korunkat. Ádám (Kádas József) minden illúzióját elveszti: „Egy új helyzetbe csöppen ő is, meg majd a néző is, abba, hogy őt is át lehet verni, be lehet csapni, amire nem nagyon számít, és talán ez okozza neki a legnagyobb csalódást ebben a színben.”

    Székesfehérvári színház
    • Interjúk

      Az életem nyomokban tartalmaz boldogságot

      Papp János sokszínű életébe, pályájába engedett betekintést az interjú során és a címben megfogalmazott bölcsességet engedelmével, ajánlom mindenkinek, magamnak is megfontolásra!
      Lovas Ildikó
      2025. december 8.
    • Művészek írták

      Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde

      A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma.
      Szegő György
      2025. december 2.
    • Interjúk

      Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem

      Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt.
      Lovas Ildikó
      2025. november 23.

    Bemutatók képekben

    • De mi lett a nővel?
      Gózon Gyula Kamaraszínház De mi lett a nővel?
      rendezőTasnádi Csaba
    • Könnyűvel indul
      Vígszíház Házi Színpad Könnyűvel indul
      rendezőPass Andrea
    • Gettó
      Miskolci színház Gettó
      rendezőBéres Attila
    • Csongor és Tünde
      Nemzeti Színház Csongor és Tünde
      rendezőVidnyánszky Attila

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu