Hírek
Prosper Merimée Carmen című remekműve nyomán, néhány gondolat Bizet operájának részletére.
Klasszikus és kortárs fúzió, melynek dallamai egyedi atmoszférába keverednek, ami a főszereplők útját vezeti. A testeken átívelő érzéki tekintetek az öt előadó iróniája és a belső dimenziójuk költői kutatásának váltakozása áll fókuszban.
A nőiség horizontja egyedülálló harmóniává válik, amelynek a test válik tolmácsává, az erő és az életerő magával ragadó lázadásában.
Carmen ideális a büszkeség, az életerő és az erő képviseletére. Az előadás, ahol a dinamika, a ritmus olyan eszközzé válik, amely tartalmat ad ennek a reflexiónak.
„Az előadás legnagyobb erénye az, ahogy az öt táncosnő (Bakonyi Jusztina, Jenei Lilla, Kaiser Fruzsina, Stáry Kata és Wéninger Dalma) ezt az öt karaktert kibontja és megmutatja, együttesen kiadva azt a sokszínű női arcképet, ami egyáltalán nem egyszerűsíthető le a szenvedélyes, férfiakat romlásba döntő Carmen-toposzra.”(tanckritika.hu)
Rendezés-koreográfia: Feledi János (Harangozó Gyula-díjas)
Előadók: Jenei Lilla, Stáry Kata, Kaiser Fruzsina, Bakonyi Jusztina, Wéninger Dalma
Fénytervező: Pető József, Díszlet-látvány tervező: Minorics Krisztián, Jelmez: Matisz Gábor, Henez Mariann, Feledi János, Zenei munkatárs: Szentpáli Roland, Feledi János
-
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György -
Interjúk
Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem
Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”
…köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban. Lovas Ildikó






















