Hírek
![](/cikkkep/normal/23172.jpg)
Hogyan szólal meg a darab a Rózsavölgyi Szalonban, ahol a nézők karnyújtásnyira élik át a színpadon zajló eseményeket? Patrícia, te először játszol itt, Zoli, neked viszont már korábbról is van tapasztalatod ebben a térben, hiszen szerepeltél a Kezdet című előadásban, illetve továbbra is látható vagy az Apróbetűs szerelem című produkcióban.
KP: Én még sosem játszottam ennyire intim térben, először kicsit furcsa is volt a Vígszínház nagyszínpada után, de nagyon szeretem. Élvezem ezt a lecsupaszított, smink nélküli, pizsamás formát. Csakis arra vetül a fókusz, ami e között a két ember között történik.
SZ: Nekem már van tapasztaltom az említett előadások révén, de kicsit mindig meg kell szokni, hogy a nézők szinte benne ülnek a díszletben. Ez nagyon izgalmas feladat színészileg, egy idő után muszáj elfelejtenünk azokat a rutinjainkat, amikbe máskor kapaszkodni tudunk játék közben, és ott, helyben kell mindent létrehoznunk.
A teljes interjú eléréséhez kattintson IDE >>>
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György