Kéri Kitty és a kaposvári egyetemisták az első világháború hangulatát idézték meg
Both Gréta - Szakírói kurzus (PIM-OSZMI)
Both Gréta beszámolója a Lövészárok-dalok című előadásról.
Magányos bárhangulatban, felborított bútorok fogadják a nézőt a MATE Kaposvári Campus Rippl-Rónai Művészeti Intézet, Színházi Tanszék harmadéves színművész szakos hallgatóinak Lövészárok-dalok címet viselő zenés vizsgaelőadásán. A 12. Szín-Tár Fesztivál programját a kaposvári egyetemisták zárták, választásuk, az első világháborús téma, közösségi tudatunkban megkérdőjelezhetetlenül jelen van a mai napig és könyörtelenül előhív bizonyos felejthetetlen múltbeli eseményeket. A száz évvel ezelőtti világ megidézésében katonanóták, versek, kuplék és népdalok segítenek.
Egymást követik a különböző szerzőktől (Ady Endre, Szép Ernő, Gyóni Géza, Reinitz Béla, stb.) beemelt részletek, melyek más-más eszköztárral és képekkel kapcsolódnak kávéházi történetünkhöz. Ezek a kronológia rendező elve mentén haladva villantanak fel egy-egy hangsúlyosabb pillanatot; a közeledő veszélyt, fájdalmas búcsúkat, széteső életeket, szomorú sorsú szerelmeseket, nosztalgiát, várakozást, vagy éppen a gyászt.
A versekben a hallgatók először az önálló kibontakozásra kapnak lehetőséget. A szövegekben megmutatható az egyén tragédiája, így mindenki zavartalanul élvezheti a nézők teljes figyelmét. Nagyobb tömegjelenetek után észlelhető a váltás. Ahogy haladunk előre a történetben, dialógusszerű megszólalások, egyszerremondások komponálódnak az előadásba és a szövegek között is kialakul egyfajta kommunikáció.
A statikus mozdulatlanság és a melankolikus hangulat az uralkodó, mégis a dallamok miatt töretlen figyelmet tud fenntartani és a néző csak a Trianon-képnél döbben rá, hogy milyen gyorsan elröppent az egy óra. Kéri Kitty rendezése igyekszik a szövegekben rejlő tartalmat helyzetekkel erősíteni és képes a háború hangulatát is elénk festeni, de inkább emlékeztet egy jól megrendezett ünnepi megemlékezésre, mint egy színházi előadásra.
Mindig tudta magáról, hogy egyszer tanítani fog, csak ennek formájáról nem volt elképzelése. Aztán négy esztendővel ezelőtt mesterkurzusra hívták, majd a Zeneakadémiától is érkezett felkérés ...
Hernyák György. Tanár, rendező. Az Újvidéki Művészeti Akadémián szerzett rendezői diplomát Boro Draskovic osztályában, dolgoztt az Újvidéki Rádióban, a Szabadkai Népszínház főrendezőjeként, ő a Tanyaszínház egyik alapítója ...
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust.