Hírek
A Partenope énekesgárdája Christie nyári akadémiájának díjnyerteseiből áll: a portugál szoprán, Ana Vieira Leite, a brit kontratenor, Hugh Cutting, spanyol szólamtársa, Alberto Miguélez Rouco, a brit mezzoszoprán, Helen Carlston és társaik egytől egyig ígéretes tehetségek és számos alkalommal bizonyítottak már az elmúlt években.
Händel munkásságának egyik leginkább reprezentatív műfaja az opera. Az 1730-ban Londonban bemutatott Partenope ezen belül is a szerző legnépszerűbb, rendszeresen játszott színpadi műveihez tartozik, amelyet a budapesti félig szcenírozott előadáson korunk egyik legjelentősebb régizenei műhelyének előadásában hallhatunk. Bár a Partenope az opera seria (a barokk „komoly opera”) szerkezetét és formavilágát követi, fontos, hogy sok benne a humor, zenéje pedig könnyed. Az időszámításunk előtti 7. században, Nápolyban játszódó cselekmény előzékenyen kínálja fel a közönségnek a szórakoztatás eszközeként mindig bevált szerelmi és politikai bonyodalmakat, valamint a nemek felcserélését: mindjárt az első felvonásban gúnyt űz a korabeli divatos operák zsánerképeiből azzal, hogy az álruhás Rosmira hercegnő Eurimene hercegnek adja ki magát.
Kapcsolódó linkek
-
Interjúk
Az életem nyomokban tartalmaz boldogságot
Papp János sokszínű életébe, pályájába engedett betekintést az interjú során és a címben megfogalmazott bölcsességet engedelmével, ajánlom mindenkinek, magamnak is megfontolásra! Lovas Ildikó -
Interjúk
Beleszülettem a színház világába
Cseke Péter 18 éve vezeti a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színházat. Vallja, hogy egy színház akkor jó, ha úgy működik, mint egy könyvtár: mindenki megtalálja a kedvére valót. Zsigmond Lilian -
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György






















