Hírek
![](/cikkkep/normal/21950.jpg)
Hagyományteremtő ötlet nyomán a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház a 2022/23-as évadban is műsorra tűzött egy két külön darabból álló előadáscsokrot, amelyben bár két teljesen különböző történet mutatkozik meg, ráadásul más-más műfajban, mégis egy estén, egymás után láthatók.
A teátrum a premiert március 18-án tartotta, s ezzel együtt újra útjára indította a gazdasági nehézségek miatt néhány hónapra bezárásra kényszerült játszóhely életét. A Kelemen László Kamaraszínházban ettől a naptól fogva újra láthatók a műsorban szereplő előadások, beleértve a most bemutatott produkciókat is.
Az est a Hattyú című balettszínházi előadással indul, amelyet Barta Dóra rendezett és koreografált, a társkoreográfus pedig Szőllősi Krisztina táncművész volt. A nyolcvan perces darab történetét a mindenki számára jól ismert A hattyúk tava ihlette, amely a balettirodalom egyik legkiemelkedőbb alkotása és korábban még sosem szerepelt a Kecskemét City Balett repertoárjában. További különlegessége az előadásnak, hogy a csapat eddig még sohasem táncolt a klasszikus balettet jellemző spicc-cipőben, a Hattyúban azonban az álomszép jelmezek mellett a várva várt spicc-cipőt is magukra öltik, így egészen új oldalukról ismerheti meg a közönség a táncművészeket.
A Hattyút A telefon című opera követi, amely Cseke Péter igazgató rendezésében látható. A csodálatos hangú énekkari művészek, Németh-Nagy Johanna és Németh Márton, valamint a zongorán őket kísérő Madarász Éva egy igazán különleges, újszerű történetet mutatnak be, az előadás központi témája ugyanis a címhez hűen: a telefon. Ez a vígopera volt az első az operák között, amely egy technikai vívmányról szól, már ez a tény önmagában izgalmassá teszi, ám vígopera lévén humorral és szerelemmel tarkított előadásra számíthat a néző.
Cseke Péter a vígjátékok világában rendkívül otthonosan mozog, és mivel alkotótársai és a szereplők is számos ötlettel érkeztek már a legelső próbákra, egy igazán vicces, romantikus és kiforrott produkció született a közös munkából.
A Hattyú / A telefon előadások március 18-tól megtekinthetők a Kelemen László Kamaraszínház színpadán.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György