Hírek
Ahol Carl Orff leghíresebb művének dallamai felcsendülnek, ott biztosan valami különleges kel életre. Az elsöprő erejű zenében látott fantáziát, amikor kiválasztotta az idei évad táncszínházi bemutatójának?
Mindenképpen olyan művel szerettem volna dolgozni a Kecskemét City Balett megalapításának tizedik évfordulóján, ami nem csupán az együttesünket, de a műfajt is szimbolikusan tudja megmutatni. Ezúttal hagytam, hogy a zene vezessen, ami struktúráját és hatásait tekintve rendkívül erős, a közösségi ereje miatt pedig rendelkezik egyfajta behatárolhatatlan mélységgel és elementáris energiával.
Nem elsősorban cselekményesen, sokkal inkább jelenetekre bontva mutatják be a Fortuna köré épülő történetet.
Elsősorban vizuális katarzisra, meghatározó képek és hangulatok megteremtésére törekedtem, miközben emellett finoman meghúzódik egy narratív szál is, egy személyes, emberi sorsot bemutató folyamatív. Az előadás fókuszában van a szerencse forgandósága, az élet változékonysága, valamint az egyszer fent, egyszer lent valószínűtlensége és váratlansága.
A teljes interjú a Pesti Műsor című magazin márciusi számában olvasható.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György