Hírek
![](/cikkkep/normal/21610.jpg)
Idén ősszel megnyitja kapuit a "Hotel of Change". A vendégek aktivisták - helyi civilek, akik miközben egy igazságosabb társadalomért fáradoznak, gyakran felörlődnek és kimerülnek a mindennapos küzdelemben. Nekik hozza létre a STEREO AKT a "Hotel of Change"-t, egy fiktív wellness-oázist a város közepén, ahol a hotel személyzete - a színészek - különös figyelmet fordítanak arra, hogy az elfáradt aktivistákról gondoskodjanak. A hotelben töltött idö során aktivisták és színészek egy közös teret hoznak létre, ahol a vendégek tapasztalatokat cserélhetnek, reflektálhatnak egymás és saját ügyeikre, kikapcsolódhassanak, hogy feltöltödve újult erövel térhessenek vissza mindennapi küzdelmeikbe.
A STEREO AKT társulata 2019 után tér vissza újra a tübingeni Zimmertheaterbe. A “Hotel of Change” egy dokumentarista előadás, amelynek témája az aktivizmus és az alulról jövő kezdeményezések. A darabban nem csupán aktivisták személyes történetei, de ők maguk is szerepelnek a társulat tagjai mellett.
A színészek és aktivisták színpadi találkozása összefüggésekre világít rá művészet és aktivizmus között, két olyan területet vizsgálva, amelynek sokszor velejárója az elhivatott közösségi munka egy nagyobb cél érdekében, amely azonban sokszor önkizsákmányoláshoz és kiégéshez vezet.
A “Hotel of Change" személyes küzdelmekről és tapasztalatokról, társadalmunk összetett mechanizmusairól, a politikai változásokról és a reményről szól. Legfőképpen pedig azokról a bátor egyénekről, akik nélkül valószínűleg sokkal lassabban forogna a világunk.
Boross Martin rendező így foglalja össze miért fontos számára a téma:
„A fő kérdésünk az volt, hogy honnan jön és mi az a tűz, ami az aktivistákat (és amúgy ideális esetben a színházcsinálókat is) hajtja. Illetve hogyan kell táplálni ezt a tüzet, szenvedélyt, kíváncsiságot, dühöt, hogy ne tűnjön el.
A köztünk és a német aktivisták közti párhuzamokból indultunk ki. Egyének fölött álló ügyekért dolgozunk, sokszor a magánéletünk árán. Egy véget nem érőnek tűnő küzdelemben vagyunk, hatni akarunk és csak közösségben tudunk hatást elérni.
Továbbá az aktivista és a művész is történeteket keres és mesél újra és újra: azokat a történeteket, amelyekben a legjobban hisz.”
Rendező: Boross Martin, dramaturg: Thury Gábor
Alkotó-előadók:Borsos Luca, Messaoudi Emina, Göndör László, Martinkovics Máté, valamint Jackie Andres, Ahmed Arafa, Lucas Leppert, Sofia Porscha, Lin Rückschloss
látvány: Raissa Kankelfitz, videó tervező: Bredán Máté, technikai vezető, fényterv: Stefan Pfeffer, zene: Tara Khozein, Bartha Márk, producer: Dieter Ripberger, Mayer Dániel, produkciós asszisztens: Paula Korneck, Balogh Zsuzsanna
Kapcsolódó linkek
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György