Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Kató Emőke, Kozáry Ferenc, Zsótér Sándor 2018. június 20., szerda
spacer
Madách Színház
Madách Színház Stúdió Madách Színház Tolnay Szalon
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Igazgatóság
Madách Színház
spacer
Federico García Lorca
Fordító: Németh László
spacer
spacer
Szereposztás
Yerma:Psota Irén
Jókedvű asszony:Kiss Manyi
María:Meszléry Judit f.h. Béres Ilona
Dolores:Békés Itala
I. mosóasszony:Kelemen Éva
II. mosóasszony:Halász Gina
III. mosóasszony:Rákosi Mária
IV. mosóasszony:Pádua Ildikó
V. mosóasszony:Lelkes Ágnes
VI. mosóasszony:Pogány Margit
I. fiatalasszony:Kormos Ilona
II. fiatalasszony:Gombos Katalin
Nőstény:Dőry Virág f.h.
I. sógornő:Hajnóczy Lívia
II. sógornő:Havas Gizella
I. öregasszony:Soltész Annie
II. öregasszony:Medgyesi Juci
Asszony:Lóth Ila
Juan:Avar István
Víctor:Lőte Attila
Hím:Huszti Péter f.h.
Első férfi:Nagy Béla
Második férfi:Kránitz Lajos
Harmadik férfi:Bédei Richárd
Rendező: Vámos László
Díszlettervező: Siki Emil
Jelmeztervező: Köpeczi Bócz István
Fordító: Németh László
Zeneszerző: Petrovics Emil
Koreográfus: Pethő László
Vezényel: Kocsár Miklós
Segédrendező: Lovassy Klári
Bemutató:1965. 02. 12.
Előadás ismertető

Részlet a Népszabadság 1965. február 25-i számában megjelent kritikából:

"[...] A Yermát alakító Psota Irénről már többször elmondták, hogy pályája legmagasabb állomásához érkezett. A nagy művészek fajtájához tartozik: nem elégszik meg soha mégoly nagyszerű eredményeivel, nem a már elértet kamatoztatja sütkérezve a sikerben, hanem megküzd a még tökéletesebbért. Ezért mondhatjuk ismét: a Yermával az eddigiekhez mérten is pályafutása legmagasabb csúcsát érte el. Lenyűgözve és tehetetlenül nézzük a színjátszásnak ezt a tudatosságból és vulkáni erőkből teremtett jelenségét. "Szeretném, ha tűzhányóhegy lehetnék!" - mondja Yerma valahol, és Psota valóban tűzhányóként tiporja el a színpadot, környezetét. Egész lénye átalakul, egyetlen sejtje sem marad ki a metamorfózisból. S ebben a roppant forróságú indulatban, az asszonyságnak ebben az egészséges erotikájában át is tud szellemülni, felülemelkedik testi valóján, megrendítő jelképpé is válik. Egész lénye megfeszül, szemmel láthatóan mintegy gótikussá nyúlik - s ebben a testtartással, mozgással, hanggal is érzékeltetett átalakulásában szenvedő és egyszerű Yerma, de több is annál. Magasrendű stilizáltság és érzékien plasztikus realizmus ritka csodája ez az alakítás. [...]"

Görgey Gábor


Vámos László Psota Irénről:

"... Ha visszagondolok a Yerma próbáira, akkor a balladisztikus hangvételű darab során egy hallatlanul letisztult, majdnem azt mondhatom, hogy egy sima felületű, szoborrá nemesedett Psota Irénnel találkoztam. Olyan volt, mintha egy katedrálisban vagy egy nagy csarnokban próbáltunk volna, olyan méltósága, olyan tartása van ennek a darabnak. A Yerma az anyaság hőskölteménye nagy legatokkal, csöndekkel, nagy feljajdulásokkal. Irén szenzibilis és vibráló lénye letisztult, megnyugodott ezeken a próbákon."

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a