Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Lukács Sándor, Kelemen István 2018. július 21., szombat
spacer
Szegedi Szabadtéri Játékok
Szegedi Szabadtéri Színház volt Újszegedi színpad
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Igazgatóság
Szegedi Szabadtéri Játékok
spacer
Victor Hugo - Alan Menken - Stephen Schwartz
Musical
Fordító: Kerényi Miklós Gábor
spacer
spacer
Szereposztás
Quasimodo:Veréb Tamás
Esmeralda:Gubik Petra
Claude Frollo:Szabó P. Szilveszter Szomor György
Phoebus de Martin, kapitány:Kocsis Dénes Szerényi László
Clopin Trouillefou, a cigányok királya:Mészáros Árpád Zsolt Homonnay Zsolt
Fredric Charlus, hadnagy:Gömöri András Máté Horváth Dániel
Szent Aphrodisius:Csuha Lajos Aczél Gergő
Vízköpő Oroszlán:Ottlik Ádám Imre Roland
Vízköpő Griff:Vágó Zsuzsanna Ábrahám Gabriella
Vizküpő Manó:Szerémy Dániel Vanya Róbert
Jehan Frollo, Claude öccse:Horváth Dániel Gömöri András Máté
Florika, cigánylány:Balázsfi Alexandra
Dupin atya:Csuha Lajos Kocsis Tamás
Madame:Ullmann Zsuzsa
XI. Lajos, Franciaország királya:Kocsis Tamás
Bíró:Aczél Gergő
Fiatal Frollo:Vanya Róbert Pelle Viktor
Közreműködik a Budapesti Operettszínház Musical együttese és Zenekara valamint a MÁV PestiBroadway Stúdió növendékei, kaszkadőrök, artisták
Rendező: Kerényi Miklós Gábor
Díszlettervező: Khell Csörsz
Jelmeztervező: Horváth Kata
Dramaturg: Mátrai Diána
Szövegkönyv: Peter Parnell
Fordító: Kerényi Miklós Gábor Somogyi Szilárd
Vezényel: Makláry László Hermann Szabolcs
Koreográfus: Duda Éva
Zenei vezető: Makláry László
Karigazgató: Drucker Péter
Játékmester: Angyal Márta Lénárt Gábor
Vetítés: Bori Tamás
Világítástervező: Somfai Péter
Zenei munkatárs: Axmann Péter Déri Judit Hermann Szabolcs Kemény Gábor Mihalics János Puskás Dóra Szekeres László
Rendezőasszisztens: Pányik Tamás
Bemutató:2017. 08. 11.
Előadás ismertető

Varázslatos párizsi forgatag fogadja a nézőt A Notre Dame-i toronyőr előadásain, a Szegedi Szabadtéri Játékokon. Victor Hugo regényéből Oscar-díjas csapat, Alan Menken és Stephen Schwartz írt nagysikerű musicalt, mely a világ számos országa után végre hazánkba is megérkezett a Dóm téri fesztivál és a Budapesti Operettszínház koprodukciójaként.  

Az eredeti darab alapjául a Disney-rajzfilm szolgált, melynek dalait szintén jelölték a hollywood-i aranyszoborra. A musical a mesénél komolyabban szól nagyon fontos felvetésekről. A történet szerint a csúf, púpos, ám csupaszív Quasimodo csak arra vágyik, hogy a Notre Dame tornyaiból a párizsi emberek színes forgatagába kerülhessen, legalább egy napra. Megszökik fogvatartójától, az esperes Frollótól, de a tömegbe leérve végül mindenki kegyetlenül bánik vele. Kivéve a gyönyörű cigánylányt, Esmeraldát, akibe Quasimodo, Frollo és Phoebus is beleszeret. A bonyodalmakból csak a hős púpos képes megtalálni a kiutat. 

Stephen Schwartz, dalszövegíró:
Nagyon fontos dolgokkal foglalkozik a darab. Elsősorban azzal, hogy a társadalom hogyan viszonyul a kívülállókhoz, azokhoz, akik mások. Azokhoz a dolgokhoz, amik megijesztenek minket, azokhoz az emberekhez, akiket nem ismerünk, ezért félünk tőlük és kelletlenül gondolkodunk róluk. Ez egy nagyon is releváns téma manapság, annak tükérben, hogy milyen problémákkal küzdünk jelenleg a világban. Anélkül, hogy túlságosan aktualizálnánk, Victor Hugo karakterei és története nagyon is könnyen szól a ma közönségéhez. A Notre Dame-i toronyőr mindig is a kedvenc munkám volt, de amikor rajzfilmet kellett belőle csinálni, az természetesen azzal járt, hogy mesésebben kellett elmondani a történetet annál, mint ahogyan én szerettem volna. Színpadi verzióban jobban át lehet adni azt az eredeti hangvételt, ahogyan Victor Hugo megírta a regényt és azokat a felnőtteknek szóló témákat is, amiről a könyv szól. 

Kerényi Miklós Gábor, KERO, rendező:
Az előadásunk mottója, alcíme: Ima az emberért. Az a kérdés ebben a gyönyörű történetben, hogy kiért szól a harang. Az egyenlőkért, a kiszolgáltatottakért, a szerelmesekért? Mindezt nagyon izgalmasan járja körül a darab: gyönyörű szerelmek, súlyos tragédiák és nagyon komoly társadalmi feszültségek elevenednek meg a színpadon. Mindannyiunkat érdekli az a kérdések, hogy ki dönti el, kiből lesz ember vagy szörny, vagyis hogy az előítéleteink hogyan hatnak arra, miként nézünk a másik emberre. Quasimodo torz külseje mögött például nagyon is értékes tulajdonságok rejlenek. Esmeralda egy szegény cigánylány, azonban rendkívül értelmes és energikus, remekül látja a világot. Az egész darab arról szól, hogy mennyire muszáj szeretni és tisztelni a másik embert. Ezen kívül izgalmasan szól a darab arról is, hogy őrült szerelmi vágyaink, hova tudnak elsodorni minket a világban.

Veréb Tamás, Quasimodo:
Számomra az egyik legnehezebb feladat eddigi pályám során Quasimodo szerepe. Összetett karaktert kell megformálnom, hiszen a mozgása és a beszéde is olyan, ami a sajátomtól teljesen eltér. Sokszor arról beszélünk, hogy milyen testi adottságokkal bír Quasimodo, holott ezek elenyésző dolgok ahhoz képest, amiket a lelkével kell mutasson az ember ebben a darabban. Néha még az én szemembe is könny szökik egy-egy szituáció során. Ő egy igazi hős karakter, sőt: ő a legnagyobb hőse ennek a történetnek. Olyan szintű empátiával és nyitottsággal rendelkezik, hogy mindenkinek érdemes példát vennie róla. Nehézség még, hogy hitelesen kell bemutatni egy embert, aki magányosan nő fel egy toronyban, és egyszercsak azt érzi, hogy meg kell ismernie a világot, és a világnak is meg kell ismernie őt.

Gubik Petra, Esmeralda:
A történet lenyűgöző, Alan Menken zenéje pedig egyedülálló, úgyhogy ha mindezt sikerül úgy megidéznünk, ahogy a Tanár Úr elképzelte, akkor valóban lúdbőrzős előadást láthatnak a nézők. Azt gondolom, a darabon belül, Esmeraldaként az a feladatom, hogy segítsek a nézővel elfogadtatni azt is, aki egy kicsit más. Esmeralda vadsága és őszintesége szép párosítás Quasimodo figurájával, nagyon szép nagyítót tart az ő alakja fölé. Szeretem az izgalmas karaktereket, és ebben is azt keresem majd, hogy azon túl, hogy  megmutatom: gyönyörű és impulzív, hol bukkanhat elő belőle a tisztaság, józanság, őszinteség.

Szabó P. Szilveszter, Frollo:
Frollo számára nagy küzdelem, hogy feladja-e a hitét, és hallgasson-e inkább az ösztöneire. Elvakult, és áltatja magát is azzal, hogy látszólag a hit az indoka minden tettére, de kiderül, ősi emberi tulajdonság, ami megmérgezte. Ráadásul meg akarja tudni: Esmeralda vajon mivel tud többet nála, hogy egy torzszülött lelkébe is belelát.

Kocsis Dénes, Phoebus:
Phoebus egy tökéletes katona, aki a szenvedélynek köszönhetően még Esmeraldával is csatába kerül. A végén aztán győz a szerelem, és ebből a vereségből már nem képes felállni a kapitány.
 

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2018. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a