Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Törőcsik Mari, Érdi Tamás 2017. november 23., csütörtök
spacer
Budaörsi Latinovits Színház
Budaörsi Játékszín
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Írások
Igazgatóság
Társulat
Budaörsi Latinovits Színház
spacer
Thomas Middleton - William Rowley
Fordító: Hamvai Kornél
spacer
spacer
Képgaléria: Előadás_theater
Szereposztás
De Flores, bizalmi ember Vermandero házánál:Ilyés Róbert
Beatrice-Joanna, Vermandero lánya:Bohoczki Sára
Alsemero, nemes, később Beatrice férje:Ódor Kristóf
Alibius, féltékeny doktor:Dióssi Gábor
Isabella, Alibius felesége:Spolarics Andrea
Lollio, Alibius szolgája:Böröndi Bence
Antonio, nemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményében:Márkus Sándor
Franciscus, nemesur Vermandero kíséretében, és álápoltak Alibius intézményében:Chován Gábor
Vermandero, Alicante kormányzója, Beatrice apja:Bregyán Péter
Tomazo de Piracquo, nemes:Bán Bálint
Alonzo de Piracquo, Beatrice jegyese:Sági Ádám
Diaphanta, Beatrice komornája:Páder Petra
Jasperino, Alsemero barátja:Miklós Marcell
Szereplő:Csernák Norbert Háber Krisztián Kocsis Zsófia Molnár Evelin Molnár Zsófia Oláh Dóra Varga Krisztián
Rendező: Berzsenyi Bellaagh Ádám
Díszlettervező: Bachraty Gábor
Jelmeztervező: Pető Kata
Dramaturg: Kovács Kristóf
Fordító: Hamvai Kornél
Zene: Monori András
Koreográfus: Jaross Viktória
Súgó: Mészáros Csilla
Rendezőasszisztens: Barnet Mónika
Bemutató:2016. 11. 19.
Az előadás hossza kb. 150 perc (1 szünettel).
Előadás ismertető

Ennek a tragikomédiának (amúgy két Shakespeare-kortárs a szerzője, egy tisztességben megőszült tragédiaíró – Middleton –, és egy vígjátékra szakosodott testes színművész, miszerint kövér pojáca – Rowley), majd minden szereplője címszereplő, mert mindenki álarcot hord, vagyis senki sem az, akinek látszik, de még csak az sem, akinek hiszi magát. A maskarákat mindössze az különbözteti meg egymástól, hogy van, amelyiket sikerül az utolsó pillanatban lekapni, míg ismét másokat már nem, örökre ráégnek viselőjük arcára, még a túl korán érkező utolsó pillanat után is. Amúgy a szerelemről szól; nem a tavaszi holdcsicsergős változatáról, amiről a szív dalol és Valentin-napot lehet alapozni rá, hanem a másikról, amiről a hús vonyít; amelyik szégyenben kezdődik és bűnben ér véget, gyilkosságban, és már azt sem tudjuk, hogy szerelemből öltünk-e, vagy beleszerelmesedtünk a gyilkolásba. Találkozunk szende szűzlánnyal, kit kényes-fényes kisasszony-mivolta visz a lejtőre, ahol egyre vérnőszőbb kéjjel bucskázik lefelé; szépreményű ifjúval, aki a tudományra esküszik, és vele a reményre, hogy a világ kiismerhető, holott az orráig sem lát el az ember; és végül a férfival magával, aki csupa szolga-alázat és despota-gőg, aki a szörnyűségé- ben hordja a varázserejét, és a varázslata csupa szörnyűség. Találkozunk továbbá őrültekkel és bolondokkal, meg az őrzőikkel, megtudhatjuk, mi a különbség közöttük (semmi: mindnyájan rosszul őrzik egymást); és a végén, ha bele nem fulladunk a kiontott vér tengerébe, még egy bájos kis maszkatánccal is kedveskednek nekünk.

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2017. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a