Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Czikó Juliánna, Zayzon Zsolt, Kiss T. István, Máté P. Gábor 2017. augusztus 20., vasárnap
spacer
Budapesti Operettszínház
Budapesti Operett Színház Raktárszínház
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Igazgatóság
Budapesti Operettszínház
spacer
Julius Brammer - Kálmán Imre - Alfred Grünwald
Operett
Fordító: Liptai Imre
spacer
spacer
Szereposztás
Fedora hercegnő:Fischl Mónika Bordás Barbara
Mister X:Homonnay Zsolt Vadász Zsolt
Sergius Wladimir nagyherceg:Stohl András Mészáros Árpád Zsolt
Miss Mabel:Szendy Szilvi Kékkovács Mara
Tóni Schlumberger:Szabó Dávid Peller Károly
Carla Schlumberger:Lehoczky Zsuzsa Felföldi Anikó
Pelikán főúr:Faragó András
Vesnyev:Jantyik Csaba
Pinelli:Dézsy Szabó Gábor
Szegyenko:Melis Gábor
Antonov:Balogh Bodor Attila
Komornyik:Magasházy István
Idős hölgy:Arányi Adrienn
Szakács:Marik Péter
Rendező: Verebes István
Díszlettervező: Mira János
Jelmeztervező: Tordai Hajnal
Koreográfus: Tihanyi Ákos
Átdolgozó: Verebes István
Vers: Kulinyi Ernő Verebes István
Fordító: Liptai Imre
Zenei vezető: Makláry László
Karmester: Makláry László Szabó Mónika
Karigazgató: Drucker Péter
Koreográfus asszisztens: Németh Zsuzsanna Kiss Róbert
Rendezőasszisztens: Niklai Judit
Bemutató:2014. 03. 07.
Előadás ismertető

"Minden jó operett egy olyan mese, amelynek az öltözéke álomból varrt, de a valója mégis mindannyiunk igaz érzelmeit rejti.

A legyőzhetetlen szerelemről sokféleképpen lehet mesét szőni, de műfajok erdejében mégis az operett szól róla a legszégyentelenebbül, a legkitárulkozóbban és a muzsika által a legboldogítóbb módon.

Miért is ne tenné a Színház, hogy közönsége átélje ezt az emocionális élményt?! Merthogy az operett hazugsággal él?! Dehogyis, kérem!

A világ és mi emberek benne olyan sokszínűek vagyunk, annyiféle jó és rossz helyzetben törünk a boldogság felé, hogyne lehetne igaz, hogy egy férfi, - A CIRKUSZHERCEGNŐben jelesül Mister X -, egykori megalázottságában az arctalanságba menekül, hogy aztán egy nap mégis kiharcolja egykori kedvesének szerelmét?!

Kálmán Imre CIRKUSZHERCEGNŐjében ugyanis a legyőzhetetlen szerelem harcol a maga boldogságáért, épp ezért van közünk hozzá ma is. Mint minden jó darabban, ebben is, valaki elmulaszt, vét valamit, és a mű ennek további történetét meséli el.

A CIRKUSZHERCEGNŐ drámája jóval a függöny felgördülte előtt történik, amikor A NŐ a múltban egy rossz döntést hoz, és aztán csak a függöny felgördülte után lehet mindezt jóra fordítani. Amiképp az életben is, úgy ebben a színdarabban is, ez igencsak bonyodalmas.

A CIRKUSZHERCEGNŐ világában - akárcsak A CSÁRDÁSKIRÁLYNŐben - A MŰVÉSZ támad egy feudális világ álságos közszokásai ellen, csak míg abban A NŐ, itt A FÉRFI győzi le a képmutató konvenciókat. És mindehhez Kálmán Imre kiapadhatatlan melódiagazdagsága muzsikálja, daloltatja el mindazt, ami már az élőszóban fokozhatatlan, az ő zenéje sodorja magával a történetben a nézőt.

Hiteles helyzetekben hiteles állapotokra vágyom az emelt térben, amit színpadnak hívunk. Ez a tér, az Operettszínház színpada, mint más előadásaiban is, mai félelmeinknek, mai vágyainknak, mai reményeinknek, mai tartásunknak és persze mai esendőségünknek is lehetőséget nyújt a megmutatkozásra, ha hiszünk benne, hogy a hagyomány és a korszerű nem két külön hatás, hanem egyszerre lehet eggyé, és ha egyrészt komolyan vesszük, amit a szerző leírt, másrészt érzékenyen figyeljük mindazt, ami körülöttünk történik a jelenben."

Verebes István, rendező

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2017. - THEATER Online - theater.hu

A Theater Online megjelenését támogatja a