Theater Online
spacer
spacer
Főoldal TESZT Temesvár Fórum Képügynökség Képeslap
  
spacer
Képgaléria Színházak Portré Hírek Írások Bemutatók Linkek
spacer
Születésnapos: Urbán Andrea, Bertalan Ágnes, Gieler Csaba 2017. június 27., kedd
spacer
Budapesti Operettszínház
Budapesti Operett Színház Raktárszínház
spacer
spacer
spacer
Híreink
Előadások
Műsor
Képgaléria
Igazgatóság
Budapesti Operettszínház
spacer
Julius Brammer - Kálmán Imre - Alfred Grünwald
Operett
Fordító: Liptai Imre
spacer
spacer
Szereposztás
Fedora hercegnő:Fischl Mónika Bordás Barbara
Mister X:Homonnay Zsolt Vadász Zsolt
Sergius Wladimir nagyherceg:Stohl András Mészáros Árpád Zsolt
Miss Mabel:Szendy Szilvi Kékkovács Mara
Tóni Schlumberger:Szabó Dávid Peller Károly
Carla Schlumberger:Lehoczky Zsuzsa Felföldi Anikó
Pelikán főúr:Faragó András
Vesnyev:Jantyik Csaba
Pinelli:Dézsy Szabó Gábor
Szegyenko:Melis Gábor
Antonov:Balogh Bodor Attila
Komornyik:Magasházy István
Idős hölgy:Arányi Adrienn
Szakács:Marik Péter
Rendező: Verebes István
Díszlettervező: Mira János
Jelmeztervező: Tordai Hajnal
Koreográfus: Tihanyi Ákos
Átdolgozó: Verebes István
Vers: Kulinyi Ernő Verebes István
Fordító: Liptai Imre
Zenei vezető: Makláry László
Karmester: Makláry László Szabó Mónika
Karigazgató: Drucker Péter
Koreográfus asszisztens: Németh Zsuzsanna Kiss Róbert
Rendezőasszisztens: Niklai Judit
Bemutató:2014. 03. 07.
Előadás ismertető

"Minden jó operett egy olyan mese, amelynek az öltözéke álomból varrt, de a valója mégis mindannyiunk igaz érzelmeit rejti.

A legyőzhetetlen szerelemről sokféleképpen lehet mesét szőni, de műfajok erdejében mégis az operett szól róla a legszégyentelenebbül, a legkitárulkozóbban és a muzsika által a legboldogítóbb módon.

Miért is ne tenné a Színház, hogy közönsége átélje ezt az emocionális élményt?! Merthogy az operett hazugsággal él?! Dehogyis, kérem!

A világ és mi emberek benne olyan sokszínűek vagyunk, annyiféle jó és rossz helyzetben törünk a boldogság felé, hogyne lehetne igaz, hogy egy férfi, - A CIRKUSZHERCEGNŐben jelesül Mister X -, egykori megalázottságában az arctalanságba menekül, hogy aztán egy nap mégis kiharcolja egykori kedvesének szerelmét?!

Kálmán Imre CIRKUSZHERCEGNŐjében ugyanis a legyőzhetetlen szerelem harcol a maga boldogságáért, épp ezért van közünk hozzá ma is. Mint minden jó darabban, ebben is, valaki elmulaszt, vét valamit, és a mű ennek további történetét meséli el.

A CIRKUSZHERCEGNŐ drámája jóval a függöny felgördülte előtt történik, amikor A NŐ a múltban egy rossz döntést hoz, és aztán csak a függöny felgördülte után lehet mindezt jóra fordítani. Amiképp az életben is, úgy ebben a színdarabban is, ez igencsak bonyodalmas.

A CIRKUSZHERCEGNŐ világában - akárcsak A CSÁRDÁSKIRÁLYNŐben - A MŰVÉSZ támad egy feudális világ álságos közszokásai ellen, csak míg abban A NŐ, itt A FÉRFI győzi le a képmutató konvenciókat. És mindehhez Kálmán Imre kiapadhatatlan melódiagazdagsága muzsikálja, daloltatja el mindazt, ami már az élőszóban fokozhatatlan, az ő zenéje sodorja magával a történetben a nézőt.

Hiteles helyzetekben hiteles állapotokra vágyom az emelt térben, amit színpadnak hívunk. Ez a tér, az Operettszínház színpada, mint más előadásaiban is, mai félelmeinknek, mai vágyainknak, mai reményeinknek, mai tartásunknak és persze mai esendőségünknek is lehetőséget nyújt a megmutatkozásra, ha hiszünk benne, hogy a hagyomány és a korszerű nem két külön hatás, hanem egyszerre lehet eggyé, és ha egyrészt komolyan vesszük, amit a szerző leírt, másrészt érzékenyen figyeljük mindazt, ami körülöttünk történik a jelenben."

Verebes István, rendező

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Főoldal Médiaajánlat Szolgáltatásaink Partnerek Impresszum Linkek
© 2017. - THEATER Online - theater.hu
Az oldalt támogatja az Informatikai és Hírközlési Minisztérium.
Szerverünk üzemeltetője és a Theater Online támogatója a GTS Hungary Távközlési Kft